آخرین اخبار

4. خرداد 1396 - 17:05   |   کد مطلب: 28649
فرماندار ملایر با بيان اينكه در مدت زمان کوتاه ثبت ملي مبل و منبت ملاير شاهد رونق اين صنعت در شهرستان هستيم، گفت: پيگيري ثبت جهاني اين هنر نيز در دستور كار است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از ملایر، عبدالعظیم رضایی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه آثار تاریخی و میراث گرانبهایی که از گذشتگان برای ما مانده است متعلق به آیندگان نیز هست، اظهار کرد: باید در حفظ و نگهداری میراث تاریخی مداومت کرد که این موضوع فقط وظیفه سازمان میراث فرهنگی نیست.

وی با اشاره به وجود بیش از 300 اثر تاریخی در شهرستان ملایر گفت: 198 اثر از آثار تاریخی شهرستان ملایر به ثبت ملی رسیده که نشاندهنده فرهنگ کهن و قدمت فرهنگی و تاریخی این شهرستان است.

فرماندار ملایر با اشاره به امتیاز ورود گردشگران خارجی به کشور افزود: گردشگران خارجی علاوه بر اینکه مُبلغ بسیار خوب فرهنگ، تمدن و آثار باستانی کشور ما در دیگر نقاط دنیا هستند، از لحاظ اقتصادی فوق‌العاده اهمیت دارند و باعث ایجاد شغل در کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: باید انجمن‌های میراث فرهنگی نیز علاوه بر فعالیت‌هایی که دارند در جذب گردشگران خارجی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رضایی با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت شهرستان گفت: در زمان کوتاهی که مبل و منبت شهرستان ثبت ملی شده است شاهد رونق این صنعت در شهرستان بوده‌ایم و در این راستا به دنبال ثبت جهانی مبل منبت شهرستان نیز هستیم.

وی اظهار کرد: انجمن‌های میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های متولی پیگیری لازم را برای ثبت ملی و جهانی انگور و دیگر آثار تاریخی شهرستان ملایر داشته باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان