آخرین اخبار

5. خرداد 1396 - 10:53   |   کد مطلب: 28656
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از متضرر شدن 90 درصد باغات تویسرکان به علت سرمازدگی در دو سال گذشته خبر داد و گفت: با پیگیری های لازم نه تنها 30 میلیارد تومان برای جبران این خسارت از محل حوادثه غیر مترقبه در نظر گرفته شد، بلکه 60 میلیارد تومان دیگر هم برای مابقی شهرستان های استان همدان اختصاص داده شد.

به گزارش رودآور؛ «محمدمهدی مفتح» در حجمع اهالی روستای اشتران از سرمازدگی 90 درصد از باغات گردروی تویسرکان در سال 94 خبر داد و گفت: خوشبختانه برای جبران خسارات کشاورزان این منطقه در جلسه هفته گذشته با حضور وزیر نیرو، مصوب شد که 30 میلیارد تومان از محل منابع ماده 10 و 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور پرداخت شود.

وی اظهار کرد:  کرد: در این جلسه نه تنها از محل حوادث غیرمترقبه این میزان بودجه اختصاص داده شد، بلکه در نهایت 60 میلیارد تومان اعتبار دیگر هم ازمحل حوادث مترقبه برای حوزه کشاورزی شهرستان های دیگر استان هم در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون  کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به بهره برداری از سد خرمرود هم اشاره کرد و افزود: بهره برداری از این سد می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات آبی این منطقه باشد.

مفتح تصریح کرد: اعتبار این طرح ﻓﺎﯾﻨﺎﻧﺲ ﺩﺍﺧﻠﯽ یا همان سرمایه گذاری بخش خصوصی است که با تضمین دولت برای بازپرداخت هزینه های صرف شده به همراه سودش، عملیات اجرایی آن آغاز شد.ه است.

وی با توجه به اتمام مدت زمان اجرایی شدن پروژه تصفیه خانه فاضلاب تویسرکان و به مرحله بهره برداری نرسیدن آن در زمان تعیین شده، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده به دنبال بازگردان این طرح جز پروژه های شهرستان در راستای جذب اعتبار شدیم که خوشبختانه انجام شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات پیش روی حوزه برق در شهرستان هم اشاره کرد و افزود: در این راستا برای روشنایی سطح روستاها و برق دار کردن چاه های آب و همچنین روشنایی 34 گلزارشهید در روستاها 2.8 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان