آخرین اخبار

5. خرداد 1396 - 15:51   |   کد مطلب: 28657
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه تاکنون در 6هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی مبارزه با سن مادر انجام شده است، گفت: از فردا شنبه مبارزه علیه پوره سن هم شروع می شود.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به خطر جدیدی سن غلات در کاهش بهره وری از زمین های کشاورزی، گفت: مبارزه با سن مادر از هفته های گذشته آغاز شده و تاکنون  6هزار و 500 هکتار علیه این آفت مبارزه شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هم مبارزه با سن مادر تمام شده و از فردا شنبه مبارزه علیه پوره سن هم شروع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه در سال جاری از کمک بسیج سازندگی هم استفاده می کنیم، افزود: پنج اکیپ دولتی و چهار اکیپ بسیج مهندسین ما را در مبارزه با سن غلات همراهی و کمک می کنند.

اکبری عنوان کرد: هزینه مبارزه توسط خود کشاورز انجام می شود و کارشناسان ما تنها در طول زمستان و هم اکنون ردیابی سن موجود را بر عهده دارند و به محض اینکه به حد مبارزه رسید به مردم اطلاع رسانی می کنند.

وی در ادامه گفت: صدها دستگاه سمپاشی از انواع مختلف توربولاینر، پشت تراکتوری و فرغونی  در شهرستان وجود دارد که در این کار از استفاده می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان دلایل افزایش سن غلات را عدم مبارزه به موقع، عدم سمپاشی مزارع به ویژه در روستاهای خالی از سکنه و نیز عدم مبارزه با علف های هرز بر شمرد.

به گزارش رودآور؛ گندم به عنوان مواد اولیه غذای اصلی جامعه ما محسوب می شود و آفت مهم و خطرناک آن سن غلات است.، این آفت  از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه های گندم و جو تغذیه کرده و در نهایت به مطارع گندم خسارت وارد می کند.گفته می شود استفاده از محصول سن زنده چه از نظر بهداشتی و چه از نظر تغذیه ای برای انسان و دام زیان آور است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان