آخرین اخبار

20. تير 1396 - 23:35   |   کد مطلب: 29464
همه واکنش ها به نحوه مدیریت بحران در شهر طلای سبز
ساختمان مدیریت بحران تویسرکان با گذشت 5 سال از افتتاح، تکمیل نشده/
نباید درباره سیستم مدیریت بحران در تویسرکان یک طرفه به قاضی رفت؛ اما می توان لااقل مطالبات مردمی را عنوان کرد، مطالباتی که بر این موضوع تأکید دارند و می خواهند ساختمان مدیریت بحران شهرستان زودتر تکمیل شود تادر روزهای بحرانی محلی باشد برای تصمیم گیری های سریع، جامع و درست، تدابیر لازم اندیشیده شده است، یا نه؟! آیا زیرساخت های آبی، برقی، غذایی و دارویی در مواجه با بحران کم می آورد یا همه مسائل پیش بینی شده است؟!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هر استانی بی تردید ستاد مدیریت بحرانی دارد و به دنبال آن هم در هر شهرستان ستادی ایجاد شده است، ستاد متشکل از تمامی ارگان ها.

به گفته «علیمردان طالبی» رئیس ستاد مدیریت بحران همدان، 23 مقوله می توانند برای استان بحران زا شوند، که از جمله آن ها، خشکسالی، زلزله، سرمازدگی، برف و کولاک عمده این موارد هستند و البته گاهی هم آتش سوزی مراتع در تابستان اگر در سطح گسترده باشد هم گاهی شرایط را بحرانی می کند.

ساختمان مدیریت بحران تویسرکان بهمن 91 افتتاح شد

به تویسرکان باز می گردیم، جایی که ساختمان یا سالن چندمنظوره ستاد مدیریت بحران آن چهاردهم بهمن ماه سال 91 با هدف اسکان و پشتیبانی تدارکاتی آسیب دیدگان در شرایط اضطراری با ظرفیت اسکان در حدود به 500 نفر افتتاح شد، گفته می شود با وجود افتتاح پروژه، این سالن برای یکی دوسالی از نعمت گاز محروم بود، به طوری که برای تکمیل اساسی بخش های آن از جمله کف پوش و یا همان گازکشی آن را به ستاد ادعیه شهرستان تویسرکان می سپارند تا هم فعالیت های فرهنگی خود را انجام دهند و هم گاز ساختمان را به سرانجام برسانند.

در شرایط معمولی از ساختمان های چندمنظوره برای برنامه های فرهنگی یا اجتماعی استفاده می شود

طالبی رئیس ستاد مدیریت بحران همدان معتقد است در شرایط معمولی از آنجا که ساختمان های مدیریت بحران عمدتاً چندمنظوره هستند می توان این سالن ها را با صلاح دید فرمانداران در اختیار ارگان های ذی صلاح در راستای اجرای برنامه های خود با رویکردهای فرهنگی و اجتماعی قرار داد و از این نظر با رعایت کامل اصول و قوانین مشکلی ندارد.

ساختمان مدیریت بحران تویسرکان پس از آنکه یکی دو سالی در اختیار ستاد ادعیه تویسرکان بود که البته این ستاد به گفته «حجت الاسلام کاروند» سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز لازم را دریافت نکرده بود، سال گذشته در جلسه ای تصمیم بر آن می شود تا بخشی از ساختمان را آن هم تنها برای برنامه ها و دوره های آموزشی هلال اجمر در اختیار این جمعیت قرار دهند دو این مورد هم از نظر قانون مشکلی ندارد.

ساختمان مدیریت بحران تویسرکان برای تکمیل نیاز به بیش از 500 میلون تومان دارد

«گمار» شهردار تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ عنوان کرده که شهرداری تا سال گذشته متولی ساختمان بوده است و تا آن زمان هنوز بخش هایی از آن از جمله کف پوش سالن به طور کامل ساخته نشده و برای تکمیل اساسی نیاز به 500 تا 600 میلیون تومان اعتبار دارد.

اینکه ساختمانی را به عنوان ساختمان مدیریت بحران در سال 91 افتتاح می کنند که مجهز به سیستم گرمایشی و گاز نبوده، سوالی است که متولیان امر باید پاسخگو باشند و اینکه هنوز با گذشت پنج سال از افتتاح رسمی آن به طور کامل و جامع تکمیل نشده و باز نیاز به اعتبار دارد هم سوالی دیگر که اذهان عموم را به خود مشغول کرده است، یعنی با وجود گذشت پنج سال اعتباری 500 میلیون تومانی برای تکمیل اساسی سالن اختصاص داده نشده است؟!

از این موضوع که بگذریم البته نه به سادگی! نقش ستاد مدیریت بحران در مواجه با حوادث هم مسئله ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت، سال 94 و 95 شهرستان تویسرکان با حوادث گوناگونی روبرو بود و مدیریت بحران در آن از نظر مردم شهر آنچنان که باید به خوبی انجام نشد.

در گزارش ذیل می توانید بخشی از اتفاقات رخ داده آن روزها را مشاهده کنید.

گزارش ویژه رودآور از هشدارهایی که داده نشد!

روزگار گردوی تویسرکان سیاه شد/خسارت بیش از 100 میلیارد تومانی به باغات گردوی تویسرکان

عمده شهروندان تویسرکانی از جریان سرمازدگی باغات تویسرکان در پنجم اردیبهشت ماه سال 94 و خسارت بیش از 130 میلیارد تومانی آن به باغداران و کشاورزان مطلع هستند، موضوعی که نمکی بر زخم های رکود اقتصادی شهرستان زد و در آن سال بسیاری معتقد بودند که هشدارهای لازم به کشاورزان و باغداران از سوی ارگان های مسئول به شکل صحیحی برای بالابردن آمادگی آنان در مواجه با سرمازدگی داده نشد و دوراندیشی های لازم راهم پشت گوش انداختند.

آبان ماه سال 94 هم تویسرکان با یک بحران آبی 10 تا 15 روزه روبرو شد به طوری که با یک بارندگی نه چندان شدید "نگرانی تویسرکانی ها از گل آلود شدن آب شرب شهر " بالا می گیرد، مشکلی که رای حل آن زمان بسیاری مصرف شد.

نهم آبان سال 94 گزارشی با عنوان "ستاد بحران تویسرکان در شرایط غیر بحران و در هفته پدافند غیرعامل کم آورد/فرماندار؛ اواخر امشب، آب وصل می شود" و پرده از تنش آبی به وجود آمده برمی دارد.

در گزارش بعدی رودآور یعنی در 15 آبان ماه همان سال هم این موضوع به صورت جامعی پیگیری شد تا مظالبات به حق مردم به گوش اعضای تساد بحران شهرستان برسد.

" عملکرد مسئولان در مواجه با بحران آب، زیر دید زیرکانه مردم؛

آب از سرچشمه گل آلود است/پس از 10 روز؛ یکشنبه شرایط آبی تویسرکان عادی می شود"

 

28 مرداد ماه سال 95 یک اتفاق به ظاهر ساده رخ داد اما تلنگر و آزمایشی برای بحران های بزرگتر بود و باز مدیریت بحران!

چشم مدیریت بحران تویسرکان روشن/دود شدن یک تانکر سوخت جلوی چشمان همه/تأخیر بیش از 40 دقیقه اورژانس به دلیل بودن در مأموریت

ستاد مدیریت بحران در مواجه با آتش سوزی منابع هم آنچنان که باید به سرعت و مجهز وارد عمل نشد تا جایی که صدای برخی از فعالان منابع طبیعی را هم درآورد، موضوعی که 15 شهریور ماه سال گذشته به صورت گزارشی در سایت خبری رودآور منتشر شد.

اختصاصی: آتش سوزی های دنباله دار در منطقه خرمرود؛

خاکستر شدن 20 هکتار دیگر از مراتع و به باد رفتن کلاه مدیریت بحران!/کسی دست منابع طبیعی را نگرفت

به گزارش  خبرنگار رودآور، نباید در این جا یک طرفه به قاضی رفت، اما می توان لااقل مطالبات مردمی را عنوان کرد، مطالباتی که بر این موضوع تأکید دارند و می خواهند ساختمان مدیریت بحران شهرستان زودتر تکمیل شود تادر روزهای بحرانی محلی باشد برای تصمیم گیری های سریع، جامع و درست، از جمله آن که در مواجه با بارش های شدید برف و به دنبال آن قطعی برق و پیامدهای دیگر تدابیر لازم اندیشیده شده است، یا نه؟!

آیا زیرساخت های آبی، غذایی و شبکه برق تویسرکان پاسخگوی بحران های ناگهانی است یا نه؟ شاید به دنبال یک زلزله ساده یک آتش سوزی بزرگ در شهر روی دهد و اما چرا هنوز حوزه آتش نشانی شهرستان آنچنان که باید مجهز نیست و البته عمده پاسخ های مسئولان در گزارش های متعدد کمبود اعتبارات است و بس، مردم این شهر از اینکه هنوز اعتبارات زیربنایی برای مدیریت بحران تویسرکان به قدر نیاز تخصیص داده نمی شود گلایه مند هستند و نگران از فرداها.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان