آخرین اخبار

26. تير 1396 - 12:59   |   کد مطلب: 29569
مدیر کل بهزیستی همدان از راه‌اندازي دو پایگاه سلامت به مناسبت هفته بهزیستی در همدان خبر داد.

به گزارش رودآور؛ حمیدرضا الوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه به مناسبت هفته بهزیستی دو پایگاه سلامت اجتماعی در شهرستان همدان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این دو پایگاه سلامت اجتماعی در حاشیه شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این پایگاه‌ها در منطقه دیزج و دیگری در منطقه منوچهری همدان فعال خواهد بود، گفت: خدمات این پایگاه‌ها کاملا رایگان است.

رئیس سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در گذشته پایگاه‌های سلامت همدان با صرف مبلغی هزینه اداره می‌شد اما امروز روند کار آنها تغییر کرده است، در خصوص هدف از راه‌اندازی این پایگاه‌های سلامت خاطرنشان کرد: هدف از این خدمات در پایگاه‌های سلامت گسترش خدمات پیشگیرانه در مناطق حاشیه‌ای شهر و در دسترس قرار دادن این خدمات به صورت رایگان است.

وی با اشاره به روند ارائه خدمات در این مراکز تصریح کرد: مشخصات جمعیتی، فرهنگی و مطالعه در خصوص آسیب‌های اجتماعی و خدمات مورد نیاز براساس دارایی‌های محلی همچون اماکن عمومی و ظرفیت‌های منطقه مورد رصد برای فعالیت این پایگاه‌ها قرار می‌گیرد.

الوند با بیان اینکه سه کلینیک اجتماعی نیز امروز به مناسبت هفته بهزیستی در همدان راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: این مراکز با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده به طوری که سازمان بهزیستی با تخصیص مبلغی 30 تا 60 میلیون ریالی مبلغی را نیز در مرحله بعدی برای اجرای طرح‌ها در این مراکز و پایگاه‌های سلامت تخصیص می‌دهد.

وی به هدف کلی راه‌اندازی این پایگاه‌های سلامت پرداخت و گفت: برنامه بهزیستی استفاده از ظرفیت‌های محلی و درگیری مردم در برنامه‌ها و رفع مشکلات خودشان در مناطق است به طوری که خدمات این پایگاه‌ها در مناطق عمومی و پایگاه‌های محلی برای گسترش خدمات است و از این مراکز برای رصد فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های جانبی استفاده می شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان