آخرین اخبار

27. تير 1396 - 21:54   |   کد مطلب: 29592
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۸ شهرستان در استان همدان به اورژانس اجتماعی مجهز هستند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، حمیدرضا الوند پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: برنامه ششم توسعه یکی از قدرتمندترین برنامه ها در طول قبل و بعد از انقلاب با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی بوده است.

وی افزود: اورژانس اجتماعی از مولفه های مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است که دولت هماهنگی و اداره این خدمت را برعهده بهزیستی نهاده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تاکید کرد: براساس مولفه های قانونی در بحث اورژانس اجتماعی، تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت که تعداد آنها ۱۴۰ شهر است باید مجهز به این خدمت اجتماعی شوند.

وی بیان کرد: با پیگیری و مساعدت اداره کل بهزیستی تمام ۱۴۰ شهر مجهز به اورژانس اجتماعی شدند.

الوند عنوان کرد: راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی، ساماندهی کودکان خیابانی، بازپروری، خانه های امن، مداخلات فردی و اجتماعی، اورژانس اجتماعی۱۲۳ از خدمات سطح یک در استان ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فقط مراکز استان ها در سطح یک قرار دارند، عنوان کرد: در صورتی که شهرستان ها نیازمند خدمات ارائه شده در سطح یک باشند، روانشناسان و جامعه شناسان مربوط به سطح یک را برای رفع مشکل به شهرستان ها اعزام خواهیم کرد.

مدیر بهزیستی شهرستان اسدآباد نیز در این مراسم گفت: با راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی در سطح جامعه کاهش می یابد که شهرستان اسدآباد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اکبر احمدی منش افزود: اصول اورژانس اجتماعی شامل کمک به حذف آسیب ‌های اجتماعی، ارائه خدمات با سه ویژگی به موقع بودن، در دسترس بودن و تخصصی بودن، همکاری درون و برون سازمانی، انجام کار تیمی، رویکرد علمی در مداخلات، مسئله‌ یابی به موقع، توانمند سازی اجتماعی محور، جامعیت اقدامات و فراهم کردن زمینه مشارکت برای مردم و سازمان های مردم نهاد است.

مدیر بهزیستی شهرستان اسدآباد افزود: کنترل و کاهش بحران ‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب نیز از اهداف این طرح است.

در ادامه و با حضور مدیرکل بهزیستی استان همدان، چهارمین کمپ ترک اعتیاد شهرستان اسدآباد در شهر آجین افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان