آخرین اخبار

28. تير 1396 - 21:51   |   کد مطلب: 29601
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با سفر به استان خوزستان از طرح بزرگ آبرسانی غدیر بازدید کرد و از نزدیک در جریان چگونگی اجرای این طرح بزرگ قرار گرفت و گفت:بر اساس تصمیماتی که با مسئولین امر گرفته شد و دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل آب استان خوزستان داشتند دستور حضور رده های زیر مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء را در این منطقه از کشور برای حل مشکل آب خوزستان دادیم.

به گزارش رودآوربه نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرتیپ «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با سفر به استان خوزستان از طرح بزرگ آبرسانی غدیر بازدید کرد و از نزدیک در جریان چگونگی اجرای این طرح بزرگ قرار گرفت.

سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر در استان خوزستان با اشاره به مشکلات آبی این استان در کشور گفت: یکی از مهم ترین مشکلات استان خوزستان بحث آب است، با وجود اینکه بیشترین منبع آب ها در استان خوزستان وجود دارد ولی متاسفانه مشکل کم آبی در استان خوزستان وجود دارد.

وی با اشاره به دغدغه رهبرمعظم انقلاب مبنی بر حل مشکل آب استان خوزستان عنوان کرد: بر اساس تصمیماتی که با مسئولین امر گرفته شد و دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل آب استان خوزستان داشتند دستور حضور رده های زیر مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء را در این منطقه از کشور برای حل مشکل آب خوزستان دادیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در ادامه اظهارات خود افزود: حضور نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) موجب پیشرفت چشمگیر پروژه در این منطقه شده است؛ قرارگاه با تمام توان و قدرت پای کار آمده ، قبلا هم قرارگاه در این منطقه حضور داشته و به دلیل وجود مشکلات مالی و عدم تامین مالی نتوانسته ایم پروژه را به اتمام برسانیم.

سردار عبداللهی گفت: مشکلات مالی و عدم تامین مالی هنوز هم وجود دارد ولی با تمام این مشکلات بر اساس نیاز مردم خوزستان در این عرصه وارد شده ایم، قریب به سه ماه از پنج گروه تخصصی سپاه وارد میدان شده است؛ برای فاز اول این پروژه قریب به 70 هزار تن ورق آهن در نظر گرفته شده که این میزان فقط برای شروع است.

وی با اشاره به مشغول بکار شدن پنج گروه تخحصصی قرارگاه در این پروژه بیان داشت: در این پروژه به صورت همزمان پنج گروه تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم مشغول به کار هستند.
 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره طرح عظیم آبرسانی به استان خوزستان هم گفت: برای این طرح لزوم آبگیر و تصفیه خانه و همراهی دولت ضروی است که قراراست امروز نشستی با استاندار خوزستان در این مورد برگزار شود .

سردار عبداللهی عنوان کرد: این قرارگاه متعهد شده است که مبلغ قابل توجهی از هزینه اجرای این طرح را تأمین اعتبار کند تا با توجه به تأکید ویژه مقام معظم رهبری برای کمک و رسیدگی به مردم خوزستان، مشکل آب شرب این استان خاتمه یافته و مردم از رنج و سختی نجات یابند.

شایان ذکر است در طرح کلان آبرسانی موسوم به «طرح غدیر» قرار است به شش شهر اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دزفول و اندیمشک و حدود یک‌ هزار و 608 روستای استان از طریق خطوط انتقال و لوله‌گذاری از پشت سد دز آبرسانی شود . آب منتقل‌شده از پشت سد دز به مراتب باکیفیت از آب قبلی این شهرها بوده و کیفیت آن حدود ۵۰۰EC برآورد شده است.
این طرح قرار است در دو سال آتی به بهره‌برداری برسد.

همچنین سردار عبداللهی در جلسه مشترکی که بعد از ظهر امروز چهارشنبه بیست و هشتم تیر ماه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان این استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت:

مردم استان خوزستان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با توان و عزم جدی جهت اجرای طرح غدیر و سایر طرح ها آماده خدمترسانی به مردم خوزستان است.

وی گفت: امروز ما بازدیدی از پروژه هایی که در استان خوزستان در حال اجرا است داشتیم؛ از اهم پروژه ها میتوان به پروژه ابرسانی به استان خوزستان اشاره کرد زیرا که این موضوع اساسی ترین مشکل امروز استان خوزستان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: بر اساس قولی که به مردم و مسئولین استان خورستان داده بودیم و قبلا هم جلساتی را با استاندار خوزستان داشتیم؛ در خصوص تامین آب خوشبختانه پیشرفت قابل قبولی را در پروژه های آب ریانی این استان شاهد بودیم و به دنبال این هستیم که  واقعا این کار صورت پذیرد.

سردار عبداللهی با اشاره به جمعیت پنج میلیونی و چشم انداز سی ساله استان خوزستان اظهارداشت: مردم استان خوزستان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند چرا که هم در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه سازندگی اقدامات قابل توجهی را در کشور انجام دادند؛ جمعیت این استان قریب به پنج میلیون نفر است که این تعداد در ٢٦ شهر و ٢٠٠٠ روستای این استان ساکن هستند؛ بر اساس چشم انداز ١٤٢٥ باید ٢٥ متر مکعب در ثانیه آب به استان خوزستان تامین کنیم ولی در فاز اول تلاش بر این است که کسری آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و سایر شهرهایی که است را تامین کنیم.

وی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: تلاش میکنیم تا آب سالم و پایدار را برای استان خوزستان تامین کنیم و از سد دز این آب تامین شود زیرا که از EC قابل قبولی برخوردار است.

استاندار خوزستان نیز در این نشست اظهارداشت: یکی از مهمترین موارد در اجرای مصوبه 15 فروردین هیئت دولت برای حل مشکلات زیربنایی استان خوزستان مسأله آب شرب و فاضلاب است و بزرگترین پروژه آب شرب پروژه آبرسانی غدیر است که در این پروژه تامین آب برای 25 شهر و 1600روستا هدف گذاری شده است.

شریعتی افزود: پیمانکار این طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است که البته مقداری کار متوقف شده بود که بعد از مصوبه دولت در ابتدای امسال و هماهنگی هایی که صورت گرفت اجرای طرح به خوبی در حال انجام است و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پای کار آمده است و بحمدلله کار را با سرعت قابل قبول پیش برده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته قرار شد کمبودهای متولیان امر که تحت نظر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) هستند برطرف شود تا کار با سرعت بیشتری پیش رود و ما بتوانیم در موعد مقرر مصوبه دولت در بخش اجرای آب و فاضلاب را ظرف سه سال به انجام برسانیم.  

شریعتی تصریح کرد:  با پیگیری های صورت گرفته تفاهم نامه ای میان ما و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای خط دوم متروی اهواز و یک سری پروژه های شهری از جمله 10 تقاطع غیر همسطح با شرایط ذکر شده در توافقنامه میان شهرداری اهواز و قرارگاه خاتم الانبیا امضا شد که امیدواریم به سمت اجرایی شدن پیش برود و ما بتوانیم از توان و پتانسیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا جهت توسعه و عمران شهری اهواز و همچنین انجام کارهای بزرگ و زیربنایی در سطح استان که یکی از مهمترین ها طرح آبرسانی غدیر است بهره لازم را ببریم.

همچنین سردار عبداللهی طی سفر خود به استان خوزستان با امام جمعه موقت دیدار و گفت وگو کرد که طی این گفت وگو امام جمعه اهواز درخواست حمایت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از احداث و تکمیل حوزه های علمیه کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان