آخرین اخبار

29. تير 1396 - 16:20   |   کد مطلب: 29622
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر طرح تدوین اطلس فرهنگی کشور در دستور کار قرار دارد تا ظرفیت های فرهنگی هر استان و شهرستانی در تمامی این حوزه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «هادی حسینی» در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان تویسرکان، گفت: حضور انتظامی در حوزه مطبوعات کشور مفید بود با این وجود شاهد هستیم در حدود 400 دستگاه و سازمان در کشور حق دخالت در حوزه فرهنگ را به خودشان می دهند.

مطرح شدن برنامه بیمه خبرنگاران با خاله خان باجی برخی ها همراه شد

وی اظهار کرد: در زمان مطرح شدن طرح و برنامه بیمه خبرنگار دیدیدم که یکسری خاله خان باجی و غیره همگی اصحاب رسانه شدند! در حالی که باید دراین زمینه بیشتر دقت می شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه از سیاسی کار در حوزه فرهنگ پرهیز می کنیم ، افزود: رویکرد ما آن است تا با کف 20 درصد از هزینه کرد کل بودجه فرهنگی در سطح استان ها و شهرستان ها، برنامه های ملی در جای جای کشورمان برگزار شود.

حسینی گفت: نگرش ما برای انتخاب مدیران فرهنگی نگاه چپ یا راست نیست، بلکه با توجه به معیارهایی، مدیران برای این سمت ارزشیبابی می شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها به اسم کنسرت حساس بودند و ما دیگر از این واژه استفاده نمی کنیم، گفت: سال گذشته تعدادی از این موسیقی هایی که در شهرستان ها قرار بود برگزار شود یعنی در حدود یک درصد، برگزار نشد و البته ما در این زمینه از حواشی پرهیز می کنیم چرا که می خواهیم جامعه ای شاداب داشته باشیم.

اطلس فرهنگی کشور تدوین می شود

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر طرح تدوین اطلس فرهنگی کشور در دستور کار قرار دارد تا ظرفیت های فرهنگی هر استان و شهرستانی در تمامی این حوزه مشخص شود.

اختصاص 530 میلیون ریال به کانون های مساجد تویسرکان

«علی‌اصغر کاراندیش» معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: اواسط هفته آینده کارشناسانی از دفتر فنی وزرات برای بررسی مسلئل مربوط به تعمیر و تجهیز کردن مجتمع فردوسی تویسرکان به این شهرستان اعزام می شوند تا با بررسی های انجام شده بودجه لازم را هم بتوان در سال جاری برای این حوزه اختصاص داد و همچنین به کانون های مساجد این شهرستان 530 میلیون ریال نیز تخصیص داده می شود.

به دنبال افزایش تعداد بیمه شدگان حوزه فرهنگی کشور به 30 هزار نفر هستیم

وی از دو برابر شدن بودجه وزارتخانه ارشاد در دو سال اخیر خبر داد و افزود: تصمیم بر آن است تا در سال جاری تعداد بیمه شدگان در حوزه های قرآنی، مطبوعاتی، فرهنگی، هنری و سینمایی به 30 هزار بیمه شده یا حتی بیشتر  برسد.

دستاوردهای سفر یک روزه دو معاون وزیر ارشاد به تویسرکان

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلام هم با اشاره به نتایج سفر معاون وزیر به این شهرستان، گفت: با توجه به جلسات امروز و پیگیری ها تصمیم بر آن شد تا 530 میلیون ریال برای تجهیز شدن کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تخصیص یابد، همچنین 200 میلیون ریال برای برگزاری همایش های مفاخر این شهرستان، 250 میلیون ریال به مؤسسات قرآنی و 500 میلیون ریال نیز به انجمن های ادبی شهرستان داده شود.

وی اظهار کرد: ایجاد پلاتو در طبقه دوم ساختمان اداره ارشاد تویسرکان و ایحاد تغییرات لازم در راستی بهبود وضعیت مجتمع فردوسی هم از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

به گزارش رودآور؛ روز گذشته معاون حقوقی و امور مجلس و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همران مدیران استانی متولی امر از با حضور در تویسرکان از فضاهای فرهنگی این شهرستان از جمله مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی ساختمان،  انجمن سینمای جوان، بارگاه مطهر حبقوق نبی(ع)، آرامگاه میررضی آرتیمانی، سینما آزادی بازدید کردند.

زنگنه 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان