آخرین اخبار

25. شهريور 1396 - 8:06   |   کد مطلب: 30494
شامگاه روز گذشته رقم خورد؛
اختتامیه جشنواره مبل و منبت در تویسرکان
جشنواره مبل و مبنت تویسرکان پس از سه روز، شامگاه روز گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار رودآور، نخستین جشنواره مبل و منبت تویسرکان، که از 22 شهریور ماه سال جاری به همت اهالی دهکده مبل و منبت ایران و با حمایت شرکت شهرک های صنعتی و متولیان امر آغاز به کار کرده بود، روز گذشته با برگزاری اختتامیه به کار خود پایان داد.

در اختتامیه این جشنواره که با بازدید امام جمعه تویسرکان همراه شد، «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان با بیان اینکه روستای اشترمل نسبت به تعداد جمعیت خود ظرفیت های بالایی در راستای اشتغالزایی به ویژه در حوزه مبل و منبت ایجاده کرده است، گفت: این روستا با برخورداری از 490 کارگاه و در حدود 700 منبت کار، پیشرفت های بالایی در صنعت صنایع دستی داشته و دارد.

وی اظهار کرد: از تمامی رسانه ها اعم از صدا و سیما و خبرگزاری ها که برای پوشش خبری این رویداد مهم در تویسرکان تلاش کردند، قدردانی می کنم.

فرماندار تویسرکان افزود: برپایی نمایشگاه های بیشتر و توسعه تعاونی ها در این حوزه می تواند رسمیت بیشتری به قطب مبل و منبت کشور بدهد.

به گزارش رودآور، گرچه در سال های اخیر با آمدن دستگاه صنعتی(C.N.C) در عرصه کاری مبل و منبت تعدادی از کارگاه های مبل فعالیتشان کمرنگ تر شده و تعدادی هم شاید بیکار شدند و همچنین شاغلان این عرصه نیز احساس خطر کردند، اما خوشبختانه با این دستگاه نمی توان طرح "گلریز" را بر روی چوپ نقش بست و این گونه این هنر دست، صنعتی نشده است و همچنان تویسرکان حرف اول تولید مبل و منبت در استان و کشور را می زند تا آن ا که نشان جغرافیایی این هنر را به خود اختصاص داده است.
زنگنه 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان