آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 5:06   |   کد مطلب: 30546
هر ساله جمعیت هلال احمر به منظور غنی سازی اوقات فراعت نوجوانان و جوانان و با رویکرد توانمندسازی اعضای جمعیت، بخش عمده ای از برنامه های تابستانی خود را به اجرای برنامه‌های آموزشی، امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه، فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌های مناسبتی و مذهبی اختصاص می دهد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندین و چند سال است که طرح تابستانی اوقات فراغت با هدف برای جذب، آشنایی و تربیت نوجوانان و جوانان در فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه سازمان جوانان برگزار می شود.

برنامه‌های آموزشی، امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه، فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌های مناسبتی و مذهبی از برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر شهرستان در تابستان سال جاری بود.

از این رو به گفت و گو با مسئولان متولی اجرای این طرح و تعدادی از اعضای جمعیت به گفت و گو نشستیم تا از نزدیک با اهداف برگزاری این طرح آشنا شویم.

«رحمت الله الوندی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به برگزاری طرح تابستانه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در جمعیت هلال‌احمر تویسرکان، گفت: در تابستانی که گذشت 13 برنامه آموزشی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان با همکاری ارگان های مختلف برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوان و جوانان این جمعیت که به طور عمده در سنین 12 تا 29 سال بودند، برگزار شد.

وی اظهار کرد: این 13 برنامه آموزشی شامل آموزش امداد و کمک های اولیه، ارتقاء مهارت داطلبین، آموزش تخصصی حمل مصدوم، اطفاء حریق، آموزش امدادی به پرسنل نیروی اتظامی، برگزاری کلاس زبان انگلیسی، آشناسی با اصول و اهداف صلیب سرخ با زبان و بیانی مناسب برای کودکان، آموزش امداد و کمک های اولیه سی.پی.آر به صورت جداگانه، اجرای طرح همدلی در قالب تفاهم نامه با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، کارگاه های اسکان اضطراری و اندازه گیری فشار خون، پیشگیری از عفونت ایدز و هپاتیت و همچنین کارگاه های خودامدادی و دیگر امدادی و کلاس های تکمیلی امداد و نجات بوده است.

وی اظهار کرد: دو  برنامه بشر دوستانه با عنوان پاکسازی محیط زیست و برگزاری کارگاه زیست محیطی هم از برنامه های این جمعیت در تابستان سال جاری بود.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان افزود: برنامه هایی نیز در قالب طرح های فرهنگی اجتماعی در سطح شهرستان برگزار شد که می توان به برگزاری اردوی یک روز در آرامگاه میررضی آرتیمانی برای تعدادی از اعضای این جمعیت اشاره کرد و همچنین دیدار با مدیران با اعضای جمعیت استان، مشاوره رایگان تحصیلی به دانش آموزان و تشکیل ستاد شهرستانی اوقات فراغت  از دیگر عناوین برنامه های فرهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان بود.

الوندی تصریح کرد: اعضای جمعیت هلال احمر تویسرکان در برنامه های مذهبی همچون غبارروبی نمازخانه جمعیت در روز جهانی مسجد، تجلیل از پزشکان در روز پزشک و داروسازان در روز داروسازی، خدمت رسانی به مردم در روز عرفه و همچنین کارگاه آموزش ازدواج آسان حضوری پررنگ داشتند.

«مریم زبده» مسئول جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: توجه و اهمیت به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به ویژه در روزهای تابستان از اهداف برگزاری برنامه و های تابستانی این جمعیت بوده است.

وی اظهار کرد: در تمامی این برنامه های آموزشی، مهارتی، فرهنگی و مذهبی سعی شد رویکر توانمندسازی اعضاء نیز در نظر گرفته شود.

مسئول جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان از همکاری ارگان های مختلف و نیز خبرنگاران در راستای هرچه بهتر برگزاری و انعکاس فعالیت های جمعیت هلال احمر شهرستان قدردانی کرد.

 الوندی، یکی از اعضای جمعیت هلال احمر تویسرکان که بانویی 22 ساله و دانشجو است، از حضو خود در برنامه های جمعیت هلال احمر شهرستان در تابستانی که گذشت می گوید و عنوان می کند: یکی از شعارهای اصلی این برنامه ها شوق رویش است و به حقیقت من در کنار دیگر دوستان خود تابستان خودمان را با شوق و ذوق خاصی سپری کردیم، از تجربیات همدیگر بهره گرفتیم و مهارت های جدیدی هم آموختیم، مهارت هایی که می تواند در آینده دستگیر هر یک از ما یا خانواده ما شود.

اسدی عضو جمعیت هلال احمر تویسرکان هم در گفت و گویی اظهار کرد: برنامه ریزی های منسجم این چنینی با اهداف بشردوستانه همیشه و همه جا مورد استقبال قرار گرفته است و به عنوان عضوی از جمعیت تمام تلاشم بر آن بود تا مهارتی به آموخته های خود اضافه کنم.

وی اظهار کرد: به طور قطع هر برنامه ای دچار نقاط قوت و ضعف هایی است و امیدواریم در سال آینده تعدد کلاس ها و عناوین آن بیشتر شود.

زنگنه عضو دانش آموز این جمعیت که 12 سال است هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: نشاط و سرزندگی در جمعیت موج می زند و البته آشنایی با دوستانی جدید و کمی هم بازیگوشی برای سن و سال من، روحیه نشاط و شادابی ام را تقویت کرد تا با انگیزه بیشتر و نیروی مضاف بتوانم خودم را برای مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنم.

به گزارش رودآور؛ هر ساله جمعیت هلال احمر به منظور غنی سازی اوقات فراعت نوجوانان و جوانان و با رویکرد توانمندسازی اعضای جمعیت، بخش عمده ای از برنامه های تابستانی خود را به اجرای برنامه‌های متعددی اختصاص می دهد که با استقبال اعضا روبرو می شود و با توجه موقعیت جغرافیایی منطقه و کوهستانی بودن شهرستان تویسرکان، ارتقاء مهارت های امدادی با هدف هر خانه یک امدادگر می تواند در زمان های بحرانی و حوادث مختلف زمینه ساز کاهش آسیب های جسمی و روحی شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان