آخرین اخبار

30. شهريور 1396 - 23:09   |   کد مطلب: 30596
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت و تیم مذاکره کننده این بود که برای خرید هواپیما ما توانستیم قراردادهایی را ببندیم،گفت: حال شاهد هستیم که در این زمینه باز تحریمی جدید علیه ملت در کنگره امریکا تصویب شده است، در حالی که آن زمان هم بارها گفته شد که اولویت اصلی مردم خرید هواپیما نیست و توجه به معیشت مردم و رفع معضل بیکاری باید اولویت دولت باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تحریم‎های هواپیمایی جدید از سوی کگنره امریکا، موضوعی است که این روزها دست بر روی گلوی برجام گذاشته است، طبق قانون اساسی آمریکا، مصوبات کنگره این کشور می بایست از سوی رئیس جمهور مورد تأیید قرار گیرند. بنابراین مصوبه اخیر کنگره هنوز به امضای دونالد ترامپ نرسیده اما با توجه به اقدامات گذشته آمریکا به خصوص اقدام تازه آنها و وارد کردن هفت فرد و دو شرکت جدید به لیست تحریم های ایران به بهانه های غیر هسته ای و حقوق بشری، انتظار می رود این مصوبه کنگره نیز به امضای ترامپ برسد؛ این در حالی است که اوباما در زمان ریاست جمهوری خود مصوبه کنگره و سپس سنای آمریکا در خصوص منع فروش هواپیما به ایران پس از امضای برجام را وتو کرد.

در این باره به گفت و گو با نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نشستیم، «حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» به خبرنگار رودآور، گفت: روشن است برجام، به طور رسمی و علنی از سوی امریکا نادیده گرفته شد و تمام موارد آن اکنون نقض شده است.

وی اظهار کرد: جدای از تحریم خریدن هواپیما و آن وعده های بسیاری که درباره موضوع فروش هواپیما به تیم مذاکره کننده گفته بودند، شاهد بودیم که در مسئله بانکی هم قرار بود تحریم ها برداشته شود و یا تحریم کشتی های نفت کشور ما که بیمه نمی شدند و تحریم های دیگر، اما هیچ کدام برداشته نشد و هیچ وعده ای را که در توافقنامه ایران داده بودند عملیاتی نشد.

تحریم ها پس از برجام بیشتر شد و افرادی بیشتری هم وارد لیست سیاه شدند 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: حتی به نوعی می توان گفت که قبل از توافق یکسری افراد در لیست سیاه نبودند ولی بعد از توافق در لیست سیاه قرار گرفتند، یا قبل از توافقنامه در ارتباط با مسائل موشکی و نظامی بحثی درباره کشورمان نبود، اما زمانی که این توافقنامه نوشته شد شروع به بهانه جویی کردند و یکی از این بهانه هایی که داشتند موشک های بالستیک  صنعت موشکی کشورمان بود، از این رو در عمل کل توافقنامه از نظر امریکا نقض شده است.

توقف توافقنامه/برجام برای ما ضرر بود

حجت الاسلام موسوی لارگانی به سخنرانی سخیف ترامپ، در سازمان ملل پرداخت و عنوان کرد: رییس جمهور امریکا توافقنامه و برجام را زیر سوال برد و اهانت هایی بسیاری به ملت ایران کرد، آن هم در حالی که در زمان امضای برجام، مسئولان مربوطه می گفتند بردبرد است و ما دوتا گل زدیم و بالاخره یک هم خوردیم، اما در عمل شاهد بودیم که برجام به طور کامل برای کشور ما ضرر آور بود.

وی تصریح کرد: به به تمامی تعهداتمان عمل کردیم، جمع آوری سانترفیوژها، تخلیه قلب هسته ای آب سنگین اراک و پلمپ کردن آن، خارج کردن اورانیم های غنی شده از کشور و دیگر تعاملات دیگر، اما از آن سو شاهد بودیم که طرف مقابل به هیچ کدام از توافق های خود عمل نکرد، در حالی که توافقنامه به گونه ای است که اگر ما پیش قدم شدیم و یکی از تعهداتمان را عمل کردیم باید صبری هم می بود و آن ها نیز باید یکی از تعهدات خود را اجرا می کردند که متأسفانه این گونه نشد.

اولویت دولتی ها نباید خرید هواپیما می شد/رفع مشکلات معیشتی و معضل بیکاری مطالبه اصلی مردم است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت و تیم مذاکره کننده این بود که برای خرید هواپیما ما توانستیم قراردادهایی را ببندیم، تصریح کرد: حال شاهد هستیم که در این زمینه باز تحریمی جدید علیه ملت در کنگره امریکا تصویب شده است در حالی که آن زمان هم بارها گفته شد که اولویت اصلی مردم خرید هواپیما نیست و توجه به معیشت مردم و رفع مشکلاتی از جمله بیکاری و ایجاد اشتغال باید اولویت دولت باشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: این تحریم ها یکی از بدعهدی های امریکا است، چرا که در ماه گذشته هم شاهد تصویب مادر تحریم ها از سوی این کشور جنایتکار بودیم و حتی طرف مقابل تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی را هم تحریم کرد و همه بیانگر این است که امریکا تمام تعهدات برجام را نقض کرده است.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان