آخرین اخبار

30. شهريور 1396 - 22:12   |   کد مطلب: 30610
رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان:
افزایش واحدهای صنفی در همدان توجیه اقتصادی ندارد
رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان با بیان اینکه سهم مشتری در واحدهای صنفی ۲۳ نفر است گفت: افزایش واحدها در همدان توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا متین عصر امروز در جلسه ارتباط صنعت و دانشگاه که با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد اظهار داشت: وزنه دانشگاه و وزنه علمی دانشگاه‌ها سنگین تر از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعت است و ضرورت دارد تا این رابطه و حلقه را نزدیک تر کنیم.

متین بیان کرد: می‌خواهیم ارتباط دانشگاه علاوه بر صنعت با بازار نیز برقرار شود و راه چاره‌ای برای مشکلات در این حوزه اندیشیده شود چرا که در حال حاضر برای هر مغازه 23 الی 22 مشتری داریم که به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.

وی عنوان کرد: روش‌های نوین رسیدن به کالا مثل دیجی کالا و یا ورود دو سوپر مارکت بزرگ در بازار سهم مغازه‌ها را از مشتری دچار چالش کرده و ما به همکاری دانشگاه در حوزه تولید، بازار و ارائه خدمات نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان با بیان اینکه60 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد گفت: در آینده نزدیک شاغلان ما بیکاران هستند چرا که با روش‌های نوین آشنایی ندارند و ممکن است بحران به جایی برسد که نتوان آن را کنترل کرد.

متین اعلام کرد: در حالت استاندارد یک واحد صنفی باید 40 تا 45 نفر مشتری داشته باشد و نمی توان گفت با افزایش واحدها مشکل اشتغال حل می شود بلکه مشکلات دیگر ایجاد می شود و در بحث صنوف نباید دچار بحران شویم و باید سقف صنفی و مشتری آنها را نیز ببینیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: آمایش مطالعات صنعت در همدان آماده شده و بازنگری در سال 95 انجام شد ضمن اینکه در سند برنامه ششم که جهت‌گیری‌های پنج سال آینده را به دنبال دارد و به ویژه در بخش اقتصاد مقاومتی جهت‌گیری‌های خوبی را داشته است.

اسکندر صیدایی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، درون زا و برون گرا بودن آن است و می‌طلبد تا دانش محوری و تولید محصولات دانش محور مبنا قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهاد تدوین سند توسعه صنعتی استان از سوی دانشگاه صنعتی همدان مطرح شد ولی تا احساس نیاز در دو مجموعه و پیکره مدیریتی استان قرار نگیرد شاید نتوان کاری را از پیش برد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان