آخرین اخبار

16. آبان 1396 - 0:45   |   کد مطلب: 31366
شهردار تویسرکان از انتقال سه شنبه بازار و یکشنبه بازار شهر به مکان مناسب دیگری برای جلب رضایت مردم خبر داد و گفت: همچنین قرار است از ورود فروشندگان غیربومی به شهر جلوگیری شود تا با ساماندهی دست فروشان محلی، مشکل سد معبر نیز حل شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در ابتدای ماه جاری گزارشی با عنوان "گلایه های مردمی و درخواست رعایت حقوق شهروندیشان؛ چندشنبه بازارهایی که سر و سامان ندارد/اینجا برای حرف مردم، تره هم خورد نمی کنند!" در خروجی سایت خبری رودآور قرار گرفت، گزارشی که در آن آمده بود:"جانمایی نه چندان مناسب یک شنبه بازار و سه شنبه بازار تویسرکان، هم صدای خریداران را درآورده و هم صدای فروشندگان را.این روزها هم سیخ می سوزد و هم کباب، هم فروشندگان رضایت چندانی از مکان های مورد نظر ندارند و هم خریداران و دیگر اهالی، امید آن که مسئولان امر پاسخگوی مطالبات مردمی باشند و پس از سال ها چاره ای بیاندیشند، رعایت حقوق شهروندی خواسته مردم این دیار است و بس."

همچنین در آن گزارش گلایه های مردمی از سه نشبه بازار و یکشنبه بازار تویسرکان که هر دو در نزدیکی دو مدرسه هستند و مشکلاتی برای خانواده ها و یا تاکسیداران ایجاد کرده اند، مطالبی عنوان شده بود.

در بخشی دیگری از آن گزارش به فروشندگان غیر بومی این چندشنبه بازارها هم پرداخته شد.

و اما امروز «محمدکاظم گمار» شهردار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، خبرهایی برای شهروندان عنوان کرد که حاکی از پاسخگویی به مطالبات مردمی است.

تأیید شهرداری تویسرکان مبنی بر غیربومی بودن عمده فروشندگان چندشنبه بازارها/دست فروشان بومی جایگزین غیربومی ها می شوند

وی در این باره گفت: شهرداران سابق برای تعدادی از دست فروشان و فروشندگان غیربومی چندشنبه بازارها کارت هایی صادر شده کرده بودند و اجازه دست فروشی در حالی که عمده این دستفروشان از شهرهای دیگر از جمله بروجرد،  همدان، اسدآباد و کنگاور هستند تعدادشان بین 12 تا 15 فرونشده است.

شهردار تویسرکان اظهار کرد: اولویت ما ساماندهی این دست فروشان و تلاش برای عدم حضور فروشندگان غیر بومی با همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی در چندشنبه بازارها است، تا بدین ترتیب بتوانیم با ساماندهی و جایگزینی دست فروشان بومی که در روزهای هفته در خیابان های اصلی سدمعبر می کنند، سرو سامانی به شهر بدهیم.

قول مساعد شهرداری تویسرکان برای انتقال چندشنبه بازارها به مکانی مناسب

گمار در ادامه به تغییر مکان سه شنبه بازار و یکشنبه بازار شهر و جانمایی جدید این چندشنبه بازارها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر رایزینی ها با یکی از دستگاه های اداری مربوطه انجام شده و قرار است سه شنبه بازار به زمینی دیگر در همان شهرک قائم که متعلق به یکی از ادارات است انتقال داده شود.

وی تصریح کرد: پیگیری ها انجام شده و طرح موجود روند اداری خود را طی می کند که کمی زمان بر است، اما به طور قطع این جابه جایی را در پیش داریم و در ابتدا باید زمین تحویل گرفته شده نیز هموار شود.

شهردار تویسرکان از تغییر مکان یکشنبه بازار فعلی که در نزدیکی مدرسه مریم منطقه سرابی دایر است خبر داد و عنوان کرد: یکشنبه بازار هم به زودی به 15 متری این منطقه منتقل می شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان