آخرین اخبار

17. آبان 1396 - 13:10   |   کد مطلب: 31401
رسم عاشقی آن است، که اگر جا ماندی، عشق بازی ات را نشان دهی و حال، فردا هستند افرادی که از پیاده روی بزرگ اربعین جا مانده اند، اما با خود قرار گذاشته اند که در پیاده روی جاماندگان اربعین از یک نقطه شهر به نقطه دیگری روند و در چهلم سید و سالار شهیدان(ع) به سوگ بنشینند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر انقلاب در درس خارج از فقه خود درباره پیاده روی عظیم زائران در اربعین فرمودند: ایام اربعین است و خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌روی هستند یا پیاده‌روی خواهند کرد و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمونِ روز اربعین را إن‌شاءالله خطاب به حضرت خواهند خواند.

ما هم اینجا با شوق و با حسرت نگاه میکنیم به این گامهایی که:

هزاران گام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم

جاماندگان، فردا همراه با اربعینیان زیارت سالار شهیدان را قرائت می کنند

حال این روزها هر آن که روزی اش شد و سعادت نصیبش، زائر کوی یار شد و هر آن کسی که نتوانست در پیاده روی بزرگ اربعین حضور یابد، از عشق و دلدادگی اش  چیزی کم نشد و به نوعی دیگر وارد عرصه شد، افرادی هستند که در موکب ها به خدمت رسانی به زائران حسینی(ع) مشغول هستند و برخی دیگر با جمع آوری نذورات مردمی از سطح شهرها عاشقانه ها خود را به نمایش گذاشته اند و اما فردا هستند افرادی که دل شکسته از عدم حضور در راهپیمایی اربعین اما دلشاد برای قرائت زیارت این روز بزرگ همراه با اربعینیان به عنوان جاماندگان اربعین دست به پیاده روی از نقطه ای یک شهر به نقطه ای دیگر می زنند. قرار است در نقاط مختلف کشورمان پیاده روی جاماندگان اربعین سید و سالار شهیدان برگزار شود و این مراسم پیاده روی فردا نیز از روستای کریم آباد تا امامزاده شهر فرسفج انجام می شود.

«شکوفه بیات» همان کسی است که به همراه خواهرش تصمیم به برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین به همراه 150 نفر دیگر از اهالی روستای کریم آباد گرفته اند.

همسر این بانوی تویسرکانی در موکب شهدای مدافع حرم فعالیت دارد او نیز به نوعی دیگر می خواهد ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دهد.

پیشنهاد او و خواهرش مورد استقبال اهالی روستای کریم آباد قرار گرفته است و شهروندان فرسفجی نیز برای پذیرایی از این جاماندگان اربعین خود را آماده کرده اند.

بیات می گوید: قرار است فردا متن زیارت اربعین پس از پیاده روی اهالی روستای کریم آباد تا امامزاده شهر فرسفج، قرائت شود.

او از همراهی شهروندان فرسفجی در پذیرایی از جاماندگان اربعین تقدیر کرد و گفت: امیذ آن که خیری نیز ما را در تدارکات لازم برای بازگشت به روستا همراهی کند.

بیات عنوان کرد: گرچه ما نتوانستیم با حضور در پیاده روی عظیم اربعین آن گونه که باید ارادت خودمان را به حضرت زینب(س) نشان دهیم و با امام زمان(عج) که او نیز این روزها زائر بزرگ اربعین است همراه شویم، اما می خواهیم با حصور خود در پیاده روی جاماندگان اربعین به نوعی پرده از این دلدادگی ها برداریم و بگوییم ما هستیم ای رهبر ما، ای امام حسین(ع).

وی تصریح کرد: فردا عزاداران حسینی(ع) همنوا با عمه سادات می شوند، بر سر و سینه می زنند و یا حسین(ع) گویان، در چهلم امام سوم شیعیان و 72 تن از یاران با وفایش به سوگ می نشینند.

اعزام ۷۵ مبلغ و مبلغه در تویسرکان برای برگزاری مراسم های مختلف اربعین

«محمدموسی جوکار» مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از اعزام ۷۵ مبلغ و مبلغه در این شهرستان در راستای برگزاری برنامه های مختلف ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: این مراسم های عزاداری در نقاط مختلف شهرستان چه در بخش مرکزی و چه در بخش قلقلرود در مساجد و حسینه ها توسط هیئت ها برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در اربعین سالار شهیدان، با قرائت زیارت اربعین فلسفه قیام عاشورا نیز توسط مبلغان اعزام شده تبیین می شود.

رسم عاشقی

رسم عاشقی آن است، که اگر جا ماندی، عشق بازی ات را نشان دهی و حال، فردا هستند افرادی که از پیاده روی بزرگ اربعین جا مانده اند، اما با خود قرار گذاشته اند که در پیاده روی جاماندگان اربعین از یک نقطه شهر به نقطه دیگری روند و در چهلم سید و سالار شهیدان(ع) به سوگ بنشینند.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان