آخرین اخبار

27. آبان 1396 - 18:26   |   کد مطلب: 31560
معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان از اعزام تیم ۴ نفره حمایت‌های روانی در بحران علوم پزشکی همدان به منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب خبر داد و گفت: ۲۵ نفر از نیروهای بهداشت همدان در مناطق زلزله‌زده ارائه خدمات بهداشتی می‌کنند.

به گزارش رودآور؛ جلال‌الدین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: تیمی متشکل از چهار نفر از کارشناسان سلامت روان به منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب برای انجام مداخلات روانی در بین زلزله‌زدگان به استان کرمانشاه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه اعزام نیروهای بهداشتی علوم پزشکی همدان با وقوع حادثه زلزله دو بار انجام شده است، افزود: در اولین اعزام که در فردای روز حادثه انجام شد مهندسان بهداشت محیط، کارشناسان مبارزه با بیمارهای غیر واگیر، ماما و پزشک به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

امیری عنوان کرد: اولین تیم بهداشتی اعزامی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در قالب 25 نفر نیروهای فنی و پشتیبانی بودند که پس از ارائه خدمات پس از چند روز به استان بازگشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: دو روز پیش دومین تیم بهداشتی علوم پزشکی همدان برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شدند که در قالب 25 نفر نیرو بهداشتی هستند.

امیری با بیان اینکه با اعزام دومین تیم بهداشتی بیشترین تمرکز بر مبحث مبارزه با بیماری‌ها بود، تأکید کرد: در این راستا تیم بهداشتی اعزام شده انواع واکسن، مواد گندزدا، کلر، سرم مار و عقرب گزیدگی همراه خود به مناطق زلزله‌زده بردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز تیمی متشکل از چهار نفر از کارشناسان سلامت روان به منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب اعزام شدند، گفت: در سلامت روان در مدیریت بحران از هفته اول تا 6 ماه بعد از وقوع حادثه زلزله‌زدگان پوشش داده می‌شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان