آخرین اخبار

4. تير 1397 - 1:12   |   کد مطلب: 34123
افزایش قیمت طلا و ارز تاثیر بسزایی بر قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم شده است، در اين ميان دلالان هم بيكار ننشسته‌اند و تا مي‌توانند خون مردم را مي‌مكند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، پس از وعده‌‎های حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با رضا رشیدپور مبنی بر بهبود وضعیت بازار ارز، اوایل امسال روند صعودی قیمت دلار سبب شوک بزرگی به بازار شد.

پس از تعطیلات نوروزی، در آشفته بازار ارز یکی از دلالان این بازار در مصاحبه‌ای گفته بود که اگر دولت ارز وارد بازار نکند قیمت دلار به بیش از 13 هزار تومان می‌رسد. این سخنان در آن زمان شاید خنده‌دار بود، حتی در آن زمان کارشناسان اقتصادی دولت قیمت ارز و طلا را حباب می‌دانستند ولی غافل از اینکه تفکر آقایان حبابی بود که هنوز هم متاسفانه نترکیده است.

امروز به پیش‌بینی یک دلال بازار ارز بیشتر می‌توان اعتماد کرد تا وعده‌ها و سخنان دولتمردان و مسؤولان کشور.

با تهدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی، پیش‌بینی می‌شد که وضعیت اقتصادی کشور بغرنج‌تر از گذشته شود، در این بین متاسفانه اغلب مسؤولان خود را به خواب زده بودند و آشفته بازار اقتصادی را وضعیتی عادی می‌دیدند.

البته اغلب مسؤولانی که در این کشور مسندی دارند شاید نتوانند وضعیت مردمی که هر روز فقیرتر می‌شوند را درک کنند چراکه براساس ضرب‌المثلی قدیمی«سواره از پیاده خبر ندارد؛ سیر از گرسنه».

مسؤولان نظام می‌گویند مشکلات اقتصادی کشور از بازار ارز و طلا تا معیشت مردم باید حل شود، فلان نماینده مجلس از فساد سخن می‌گوید و بارها وعده اعلام اسامی مفسدان اقتصادی را داده ولی تاکنون کسی از این لیست اطلاع ندارد، نکته جالب توجه در این کشور آن است که مسؤولان توقع دارند موجوداتی از مریخ آمده و مشکلات را حل کنند.

مسؤولان دولت به جای اینکه خود را خطاب قرار دهند از دیگران توقع دارند تا مشکلات را حل کنند.

این روزها قیمت هر گرم طلا به بیش از 250 هزار تومان، قیمت سکه بهار آزادی به بیش از 2 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت دلار به بیش از 9 هزار تومان رسید. البته باید عنوان کرد که قیمت تمام کالاها در بازار افزایش قیمت داشته است و هیچ کالایی از این قاعده مستثنی نبوده است.

دولت دلیل اصلی این افزایش قیمت‌ها را جنگ روانی دشمن اعلام کرده است ولی کاش دولتمردان که این موضوعات را خوب درک می‌کنند، بدانند که در این جنگ روانی تنها کسانی که آسیب می‌بینند اقشار پایین و متوسط جامعه هستند که روز به روز با جیب و سفره خالی مواجه می‌شوند.

آقای رئیس جمهور آیا وقت آن نشده است که خطاب قرار دادن دیگران را کنار گذاشته و دست به کار شوید تا آینده جوانان این مرز و بوم نابود نشود؟جوانان این مملکت در ناامیدی بزرگی به سر می‌برند که یکی از ریشه‌های اصلی آن در عملکرد مسؤولان است که شاید به جرأت بتوان گفت از درد مردم جامعه خبری ندارند.

تیم اقتصادی دولت، که چنین وضعیتی را عادی می‌دانند به طور قطع از خانه‌های آنچنانی خود پا بیرون نمی‌گذارند که وضعیت مردم را از نزدیک ببینند.

از سوی دیگر سرمایه‌داران و دلالانی در این کشور هستند که راه و رسم پشه را در پیش گرفته ولی از این حشره نجیب مکیدن خون مردم را آموختند اما تفاوت این زالوصفتان با پشه این است که پشه به اندازه نیازش خون مردم را می‌مکد ولی این سرمایه‌داران خون این مردم را در شیشه کردند.

آقایان مسئول، این روزها مردم روزگار خوبی ندارند و نیاز دارند تا شما را در کنار خود ببینند نه اینکه تنها در ایام انتخابات مردم این مرز و بوم دیده شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان