آخرین اخبار

4. تير 1397 - 5:14   |   کد مطلب: 34124
مدیرکل گمرک استان همدان از صادرات 23 میلیون دلاری کالا و کاهش 37 درصدی میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش رودآور؛ جمال خشوعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در سه ماهه سال 97، 23 میلیون و 556 هزار و 75 دلار انواع کالاها از گمرک همدان به سایر استان‌ها صادر شده است، اظهار کرد: میزان صادرات کالا در مدت مشابه سال گذشته 37 میلیون و 144 هزار و 847 دلار بوده که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان صادرات از گمرک همدان 37 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سه ماهه امسال 4 میلیون و 252 هزار و 937 دلار کالا از کشورهای چین، هند، ترکیه، آلمان، لهستان، هلند، اتریش، ایتالیا و عمان از طریق گمرک استان همدان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه صادرات از گمرک همدان 11 میلیون و 462 هزار و 788  دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: صادرات از گمرک ملایر 12 میلیون و 93 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: کاهش شدید صادرات کشمش ملایر به نفع گمرک شهرستان ملایر نیست چراکه 90 درصد صادرات این شهرستان را کشمش شامل می‌شود و آسیبی جدی برای این بخش است که می‌طلبد مسوولان شهرستان چاره‌ای برای رفع مشکل اتخاذ کنند.

خشوعی با بیان اینکه جذب حداکثری صادرکنندگان برای انجام صادرات از گمرک همدان یکی از اولویت‌های تعیین شده گمرک استان است، افزود: توصیه می‌کنیم آن دسته از صادرکنندگان بزرگ استان که در گذشته از سایر گمرکات امور صادراتی خود را پیگیری می‌کردند؛ برای انجام صادرات از گمرک همدان اقدام کنند.

وی افزایش تعداد صادرکنندگان، درآمدهای گمرکی و ارزش کالاهای صادراتی را از موفقیت‌های گمرک همدان برشمرد و گفت: روند تسهیل امور گمرکی به شدت ادامه داشته و در تلاش هستیم تا به صادرات حداکثری از گمرک همدان دست پیدا کنیم.

مدیرکل گمرک استان همدان با اعلام اینکه گمرک ملایر نیز روند رو به رشدی را نسبت به سال‌های قبل در پیش گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های انجام صادرات از گمرک ملایر به شکلی فراهم شده است تا صادرکنندگان کشمش و سایر اقلام دیگر حضوری در همدان نداشته باشند.

وی بیان کرد: همدان ظرفیت‌های بالایی در زمینه صادرات کالا دارد که باید تلاش شود با تقویت صادرکنندگان و تامین زیرساخت‌های صادراتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

خشوعی تصریح کرد: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

وی عنوان کرد: گمرک استان همدان تمام تلاش کرده تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالاهای وارداتی انجام داده است.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا تجار و صادرکنندگان بیشتری میل و رغبت برای صادرات کالا از گمرک همدان داشته باشند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر انتظار می‌رود تجار و صادرکنندگان استان نیز تنها به بازار برخی کشورهای همسایه تکیه نکرده و نسبت به شناسایی و کشف بازارهای جدید و بکر اقدام کنند چراکه مابقی استان‌های ایران در تجارت با کشورهای همسایه گوی سبقت را از همدان ربوده‌اند و نیاز است بازارهای جدید صادراتی برای همدان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان