آخرین اخبار

22. مرداد 1398 - 3:11   |   کد مطلب: 34910
گیاه زنیان خاصیت ضددرد و ضدالتهابی دارد و بسیاری از پزشکان طب سنتی در درمان بیماری‌ها از آن استفاده می‌کنند.

 

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

زنیان و خواص بی‌شمار آن

گیاه زنیان یا انیسون‌بری، گیاهی یک ساله با گل‌های سفید‌رنگ و بومی کشور هند است که میوه آن در واقع همان دانه‌های زنیان هستند؛ کوچک، بیضی‌شکل و رگه‌دار که بیشتر به رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، سبز و خاکستری دیده می‌شود.

گیاه زنیان مزه‌ای تند‌ و تیز دارد و عطر‌ و بوی آن مانند گیاه آویشن است. بسیاری از پزشکان طب سنتی برای درمان برخی بیماری‌ها این گیاه را تجویز می‌کنند. زنیان خواص ضددرد طبیعی است به همین دلیل در برطرف کردن درد گوش‌ مفید است؛‌ به این منظور یک قاشق چای‌خوری پودر سیر را با 2 قاشق چای‌خوری پودر زنیان در مقداری روغن کنجد سرخ کنید تا رنگ آن قرمز شود، پس از خنک شدن محلول مقداری از آن را در گوش بچکانید تا درد آن کاهش یابد.

[با این گیاه ۳ بیماری دردناک را از بین ببرید/ ۲ روش مؤثر برای استفاده از دمنوش جو دوسر]

درمان میگرن یکی دیگر از خواص زنیان است؛ بوییدن دانه‌های زنیان به دلیل خواص ضدالتهابی و ضددرد طبیعی که دارد به درمان میگرن و سردرد کمک می‌کند، همچنین این گیاه در درمان آرتروز موثر خواهد بود.

دانه‌های زنیان به دلیل وجود مقادیر بالای تیمول خاصیت ضددرد و ضدالتهابی طبیعی دارد،‌ از این رو خطر ابتلا به آرتروز را کاهش داده و به درمان درد ناشی از این بیماری کمک می‌کند، برای استفاده از این گیاه در درمان آرتروز هر روز یک قاشق چای‌خوری دانه‌های زنیان را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید.

خواص دمنوش جو دوسر

طبیعت دمنوش جو دوسر معتدل است؛ دمنوش جو دوسر سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین A، ویتامین‌های B، ویتامین E، منیزیم، آهن، کلسیم، منگنز و فسفر است؛ دمنوش جو دوسر دارای خواص ضدالتهابی و ضددرد طبیعی است و می‌تواند به درمان آرتروز، رماتیسم و درد ناشی از این بیماری‌ها کمک کند؛ برای استفاده از این دمنوش یک تا 3 قاشق چای‌خوری جو دوسر و کاه آن را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا دم بکشد؛ دمنوش جو دوسر شما آماده است اگر از مزه آن خوشتان نمی‌آید می‌توانید با عسل، خرما و یا توت خشک استفاده کنید.

[از خواص فوق‌العاده زنیان چه‌ می‌دانید؟/ ۲ روش مؤثر برای استفاده از دمنوش جو دوسر]

روش دوم استفاده از این دمنوش، 5 قاشق غذاخوری جو دوسر و کاه آن را در یک شیشه بزرگ ریخته و یک لیتر آب جوش بر روی آن بریزید، بگذارید یک ساعت بماند تا دم بکشد؛ این محلول را از صافی رد کرده و آن را بنوشید، اگر از مزه این دمنوش خوشتان نمی‌آید می‌توانید آن را با عسل، خرما یا توت خشک استفاده کنید.

گلپر گیاهی ضدعفونی کننده

گلپر گیاهی است معطر که می‌توان از تمام بخش‌های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد؛ تمام گونه‌های این گیاه معطر هستند که می‌توان از به عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد، جالب است بدانید گلپر دارای خواص بسیار زیاد مس بوده و از نظر ترکیبات شیمیایی به خصوص در دانه‌های آن، اسانس روغن زیادی وجود دارد.

[از خواص فوق‌العاده زنیان چه‌ می‌دانید؟/ ۲ روش مؤثر برای استفاده از دمنوش جو دوسر]

ضماد گلپر با موم و روغن جهت تسکین سیاتیک مفید است، همچنین از این ضماد به همراه روغن زیتون برای از بین بردن سیاهی زیر چشم و مالیدن پخته آن با سرکه و پوست انار جهت درمان بواسیر مفید است علاوه‌ بر این پاشیدن گرد گلپر روی زخم‌های خرده‌ای و جذام سودمند است، خوردن گلپر باعث شادی و نشاط شده و برای حل غذا مؤثر است.

برای درمان کمردردهای ناشی از رطوبت می‌توان این گیاه را استفاده کرد، همچنین این گیاه باعث افزایش شیر مادران می‌شود،‌اگر مادری دچار کمبود شیر است، می‌تواند این گیاه را در رژیم غذایی خود بگنجاند.

چگونه دندان‌درد خود را در خانه درمان کنیم

بسیاری افراد از دندان‌درد خود گلایه دارند و راهکارهای زیادی را استفاده کرده‌اند؛ برخی از این راهکارها مفید و برخی دیگر مفید نیست که در نتیجه مجبور به مراجعه به پزشک و درنهایت انجام عمل‌های جراحی است، از این رو چند راهکار مفید را برای درمان دندان‌درد معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آنها بتوانیم دندان خود را در خانه درمان کنید.

یکی از راهکارها استفاده از فلفل و نمک است، هر دوی این مواد دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهاب و ضددرد هستند، از این رو ترکیب آنها در تسکین دندان‌درد مؤثر است، برای استفاده از این 2 ماده مقدار مساوی از آنها را با مقداری آب به شکل خمیر درآورید، این خمیر را چند دقیقه روی دندان دردناک گذاشته و سپس با آب بشویید، این کار را روزانه چندبار تا بهبودی و تسکین درد انجام دهید.

[با این گیاه ۳ بیماری دردناک را از بین ببرید/ ۲ روش مؤثر برای استفاده از دمنوش جو دوسر]

این گیاه دارای خواص آنتی‌بیوتیک و تسکین‌دهنده است سیر یکی دیگر از مواد در تسکین دندان‌درد است چرا که ؛ یک حبه سیر خرد شده یا پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و روی دندان دردناک بگذارید همچنین با بو و طعم سیر مشکلی ندارید می‌توانید یک یا 2 حبه از آن را در دهان به طور کامل برای دقایقی بجوید، این درمان طبیعی را چند روز تکرار کنید.

میخک از دیگر مواد برای تسکین دندان‌درد است چرا که این گیاه خواص بی‌حس کننده، ضدباکتری، ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان دارد؛ میخک می‌تواند در کاهش درد دندان و مبارزه با عفونت دندان مؤثر باشد؛ 2 حبه میخک را در کمی روغن زیتون مخلوط کنید و روی دندان آسیب‌دیده بگذارید، همچنین می‌توانید یک گوله پنبه را به روغن میخک آغشته کرده و مستقیما روی دندان آسیب دیده بمالید، علاوه بر این می‌توانید چند قطره روغن میخک را در یک لیوان آب مخلوط کرده و به عنوان دهان‌شوی استفاده کنید.

تاثیر آلوئه‌ورا بر زیبایی

آلوئه‌ورا یکی از بهترین گیاه‌ها برای درمان چین و چروک و لک و پیسی در صورت است؛ این گیاه ماده‌ای ژل مانند دارد که افراد باید آن را روی صورت خود بمالند؛ جالب است بدانید این گیاه خواص ضدالتهابی دارد؛ بریدگی یا زخم کوچک پوستی، سوختگی پوست و دانه‌های پوستی با استفاده از آلوئه‌ورا به خوبی درمان می‌شوند، ژل گیاه آلوئه‌ورا از برگ‌های آن استخراج می‌شوند و وقتی به طور منظم روی پوست مالیده شوند سلول‌های مرده پوست را نرم کرده و آنها را از بین می‌برد، در این صورت پوست صاف و نرم می‌شود علاوه بر این، این گیاه از بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک جلوگیری می‌کند.

[با این گیاه ۳ بیماری دردناک را از بین ببرید/ ۲ روش مؤثر برای استفاده از دمنوش جو دوسر]

خواص خنک کننده آن با آب رسانی به پوست باعث خلاصی از شر آفتاب سوختگی در تابستان می‌شود، در فصل زمستان با افزودن رطوبت پوست از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان