آخرین اخبار

4. مرداد 1398 - 12:04   |   کد مطلب: 35994
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از همبستگی حیرت آور تمامی سلیقه ها و احزاب در برابر منافقین در عملیات مرصاد حرف ها به میان آورد و گفت: نقش آفرینی فاتحان همدانی در عملیات مرصاد مغفول مانده و نباید ازکارنامه درخشانتر شهدای تویسرکانی این عملیات چشم پوشی کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ فردا پنجم مرداد ماه است، سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد. إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَادِ، براستی که پروردگارت در کمین است، آری پروردگار یکتا همیشه در کمین دشمنان و منافقین است و از مسلمانان حمایت می کند آنجایی که هیچ فردی به ذهنش خطور نمی کند.

و مرصاد می شود زمینی بایر برای منافقین و لگدمال شدن نقشه های شوم آنان.در عملیات مرصاد بارها و بارها از نقش شهدای استان همدان گفته اند اما هر چه گفته اند آن گونه که باید نبوده و نقش فاتحان همدانی در این عملیات مغفول مانده است.

* با شیربچه های همدانی از سرپل ذهاب تا چارزبر

در این باره «سردار مهدی فرجی» جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در آستانه سالگرد عملیات مرصاد هستیم عملیاتی که برای ما بسیار ارزشمند است، در این عملیات همان کسانی که سال 59 با آغاز جنگ تحمیلی رفتند و مقابل پیشروی نیروهای صدام سدی ایجاد کردند در سال 67 هم آمدند و در ادامه جانفشانی های خود استورانه در برابر منافقین ایستادند.

وی اظهار کرد: در فاصله سال های 59 تا 67 دو رویداد مهم از سوی رزمندگان همدانی در مقابله با دشمنان نظام در منطقه غرب کشور رقم خورد، یکی در برابر ورود ارتش بعثی عراق سر سرپل ذهاب و دیگری در سال 67 در برابر منافقین در چارزبر.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: رزمندگان همدانی دلاورمردانه با ازخودگذشتگی تمام همچون شهید مجید بیات که برای نجات وطن خود را به زیر تانک عراقی انداخت، غیورانه و صبورانه اجازه عبور از سرپل ذهاب را به دشمن بعثی ندادند.

سردار فرجی تصریح کرد: زمان گذشت تا همین رزمندگان در سال 67 در تنگه حسن آباد و چارزبر در مقابله با منافقینی که از سوی ارتش عراق حمایت می شدند ایستادگی کرده و کارنامه درخشانی برای خود رقم زدند.

*نخستین بار، نیروهای اطلاعات سپاه همدان از حضور منافقین در غرب مطلع شدند

وی با بیان اینکه اینکه در آمار شهدا و رزمندگان عملیات مرصاد، حضور و نقش رزمندگان دلاور استان همدان بیش از همه به چشم می خورد، عنوان کرد: نخستین رزمندگانی که از حضور منافقین در منطقه مطلع شدند، نیروهای اطلاعات سپاه همدان بودند و شهید هادی فضلی که به همراه 133 شهید و صدها رزمنده دیگر جانانه در مقابل دشمن منافق جنگیدند.

*عملیات مرصاد، بدون نام رزمندگان همدانی نمی تواسنت معنا پیدا کند

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در این عملیات یک فرمانده اطلاعات و دو فرمانده گردان به درجه شهادت نائل شدند، تأکید کرد: این یک واقعیت است که عملیات مرصاد بدون نام رزمندگان استان همدان نمی توانست معنا و مفهوم پیدا کند.

* نقش پررنگ تر شهدای تویسرکانی مرصاد نسبت به دیگر شهدای همدان

سردار فرجی اذعان کرد: گرچه رزمندگان بسیاری در آن روز آمدند و در برابر منافقین ایستادند، اما اصل موضوع باز می گردد به رزمندلان غیور استان همدان و البته رزمندگان تویسرکانی که نقش پررنگ تری در این عملیات ایفا کردند، چرا که یک سوم شهدای استان در این عملیات، تویسرکانی هستند و دیلرمردی آنان قابل ملاحظه.

وی به لطف و ارادت رهبر انقلاب به حاج میرزاسلگی جانباز دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: حاج میرزا سلگی با آنکه در عملیات های قبل از مرداد 67 دو پایش را از دست داده بود، به عنوان فرمانده وقت چارزبر با یکپارچکی خاص دیگر مردمان استان همدان با هر فکر، سلیقه و جناحی در برابر منافقین یک دست ایستادند.

*در برابر منافقین وحدتی مثال زدنی در بین اقشار مردم با سلیقه های متفاوت است

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: آن روز در چارزبر و حسن آباد گویا همه همدانی ها حتی با لباس و خودروی شخصی برای مقابله با منافقینی آمدند که به گفته امام راحل(ره) از کفار بدتر بودند، گرچه مردم در برخی موضوع ها با یکدیگر اختلاف سلیقه داشتند، اما در برابر یک موضوع همیشه و همه جا با وحدتی مثال زدنی و واحد دارند و و آن هم در برخورد با منافقین است که جدی تر حضور می یابند.

* گلایه مندی خانواده های شهدای همدانی مرصاد از اینکه تمثال شهداییشان در یادمان حذف می شود!

سردار فرجی در ادامه از گلایه مندی مردم درباره کم رنگ نشان دادن نقش همدانی در عملیات مرصاد حرف به میان آورد و اظهار کرد: شاید من و شاید دیگری در ارائه حضور پررنگ همدانی ها در عملیات مرصاد کوتاهی کرده ایم که باید جبران شود.

وی تصریح کرد: نقش رزمندگان استان همدان، نقشی بی بدیل و به یادماندنی در دوران دفاع مقدس و به ویژه در عملیات مرصاد بوده است، بسیاری از شهدا و رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند، چندین و چند مرتبه در عملیاتی های قبلی مجروح و جانباز شده بودند و با پذیرش قطعنامه ابراز ناراحتی بسیار می کردند که از فیض شهادت جا مانده اند همچون شهید هادی فضلی که پس از پذیرفتن پایان جنگ گوشه گیر شده و می گفت باب شهادت برایش بسته شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به شهید مبارکی و مجروح شدن او در عملیات های متعدد هم اشاره کرد و افزود: شهید مبارکی نیز که در عملیات مرصاد به درجه شهادت رسید سابق بر آن بارها تا مرز شهادت و اسارت پیش رفت اما گویا او و دیگر شهدای مرصاد می بایست می ماندند  تا در این عملیات و در برابر منافقین به شهادت برسند.

سردار فرجی به نقش شهید ملکی فرمانده گردان 153 تویسرکان و دیگر شهدای این شهر هم پرداخت و عنوان کرد: با توجه به این همه دلاورمردی ها انتظار این است تا در تنگه چارزبر که این روزها یادمان عملیات مرصاد در آنجا ایجاد شده، تثمال همه شهدای همدانی نصب شود  و افرادی آن تمثال ها را همچون سال های گذشته حذف نکنند، باید در مواجه با شهدا باید به صورت کشوری نگاه کرد، شهدای مرصاد شهدای ایران اسلامی هستند.

وی از گلایه مندی خانواده های شهدا مرصاد هنگام بازدید از یادمان شهدا در راهیان نور غرب کشور خبر داد و گفت: برخی از این خانواده های معزز از اینکه تمثال شهدایشان در بین شهدای دیگر نیست و به نحوی حذف می شود گلایه مند هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: شاید بیان این موارد کدورتی ایجاد کند اما حقیقتی که باید گفته شود و ما مدیون خانواده های همه شهدا هستیم، آنان بر گردن ما حق بسیار دارند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان