آخرین اخبار

25. مرداد 1398 - 21:46   |   کد مطلب: 36224
نماینده مردم تویسرکان در مجلس از نمایندگان پارلمان نیجریه خواست تا در برابر اقدام غیرقانونی دولت آن کشور برای ممانعت از درمان شیخ زکزاکی بیاستند و هر چه سریعتر راهی برای درمان این رهبر مذهبی فراهم سازند.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ درباره اقدام خلاف غیرقانونی دولت نیجریه در ممانعت از درمان شیخ زکزاکی، گفت: شیخ زکزاکی از علمای بزرگ و رهبر شیعیان نیجریه است، که به دلیل جایگاه اجتماعی خود، مورد احترام شیعیان این کشور است و می بایست مسئولان دولتی هم احترام ویژه ای برای او قائل شوند.
وی اظهار کرد:محدودیت های ایجاد شده از سوی دولت نیجریه برای شیخ زکزاکی به عنوان یک فرد مذهبی و آزاده، با هیچ کدام از ضوابط بین المللی قابل تطبیق ندارد، چرا نباید رهبر جمعیت بزرگ و یک فرد روحانی از آزادی های حداقلی برخوردار باشد؟
نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: آنچه که در بین این محدودیت ها، قلب هر انسانی را متأثر می کند، ممانعت دولت نیجریه از درمان شیخ زکزاکی و ارائه خدمات اولیه پزشکی و درمانی به او است.
مفتح تصریح کرد: این اقدام جنایتکارانه جای تأسف بسیار دارد و با هیچ منطقی هم سازگار نیبست، حتی اگر کسی بخواهد از دیگر محدودیت های شیخ زکزاکی صرف نظر از ارائه خدمات درمانی به یک بیمار نباید صرف نظر کرد.
وی از نمایندگان پارلمان نیجریه خواست که از دولت آن کشور بخواهند تا نخست آن که هرچه سریعتر امکان برخورداری شیخ زکزاکی از خدمات درمانی را فراهم سازند و در مرحله دوم، تمام محدودیت های اعمال شده برای این رهبر دینی و مذهبی را هم به طور کامل بردارند.
زنگنه
انتهای پیام/
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان