آخرین اخبار

26. مرداد 1398 - 13:11   |   کد مطلب: 36229
با وجود اقدام به موقع و مناسب شهرداری همدان در تولید و انتشار سرویس نرم‌افزار نقشه همراه همدان، طی یک سال اخیر هیچ اطلاعات و سرویس جدیدی به این نرم‌افزار اضافه نشده است. ضمن آن‌که چند روزی است سرویس مسیریابی نیز از دسترس خارج شده است.

به گزارش رودآور؛ شهرهمدان با تاريخي كهن، فرهنگي غني و ميراث فرهنگي و جاذبه هاي طبيعي، يكي از مقاصد مهم گردشگری ایران است كه در صورت برنامه ريزي مناسب، به يك شهر ثروتمند تبدیل خواهد شد.

بررسی آمار گردشگران ملی در سال ۱۳۹۷ نشان می دهد که اگرچه همدان در فصل بهار، در رتبه هفدهم مقاصد گردشگری شهرهای ایران قرار دارد ـ که جایگاه بهتری برای این شهر نیز می توان متصور بود – فقط در این فصل، پذیرای بیش از یک میلیون و 200 مسافر به این شهر بوده است.

یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری همدان جهت سرویس‌دهی به مسافران بهاری و البته شهروندان همدانی، نرم‌افزار "نقشه همراه همدان" بود، این نرم‌افزار در بسیاری از شهرهای پرسفر دیگر نیز توسط شهرداری‌ها اجراشده است که کاربران بسیاری هم از آن استقبال کرده‌اند. 

نرم‌افزار نقشه همراه همدان مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. این نرم‌افزار، نقشه آفلاین شهر را با امکاناتی گسترده‌ای مانند مسیریابی خودروهای شخصی و اتوبوس که حتی در سرویس نقشه گوگل نیز چنین امکانی وجود ندارد، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین امکان جست‌وجوی مکان‌های گردشگری و هدایت مسافر به این مکان‌ها بسیاری کاربردی و مفید است.

یکی از ویژگی‌های متمایز این نرم‌افزار نسبت به چاپ کاتالوگ و بروشورهای گردشگری علاوه بر کاهش چشم‌گیر هزینه و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ در شرایط اقتصادی فعلی، وجود طیف گسترده‌ای از اطلاعات شهری است که اگر قصد چاپ آن باشد چند کتاب باید چاپ شود.

از طرف دیگر برخی شهرهایی که از نرم‌افزارهای نقشه همراه استفاده می‌کنند علاوه بر تمرکز بر گردشگران، بر شهروندان خود نیز توجه ویژه‌ای دارند. به‌عنوان‌مثال، در نسخه شهرداری مشهد بیش از صد هزار مکان ازجمله کسب‌وکارهای مختلف بر روی نقشه ارائه‌شده است که دسترسی شهروندان را به نیازمندی‌های روزانه بسیار تسهیل می‌کند. 

با این حال با وجود اقدام به موقع و مناسب شهرداری همدان در تولید و انتشار این سرویس، طی یک سال اخیر هیچ اطلاعات و سرویس جدیدی به این نرم‌افزار اضافه نشده است. ضمن آن‌که چند روزی است سرویس مسیریابی نیز از دسترس خارج شده است.

به نظرم می‌رسد حرکتی جدی و فوری از سوی شهرداری همدان جهت تکمیل این نرم‌افزار و معرفی آن به مسافران بتواند سبب رونق بیشتر فضای کسب‌وکار گردشگری و همچنین کاهش آلودگی و تردد غیر ضروری شهروندان شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان