آخرین اخبار

13. مهر 1398 - 17:20   |   کد مطلب: 36692
پدر شرایط کنونی که مسلمانان سراسر جهان تحت فشارهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند، حماسه بزرگ اربعین حرکتی وحدت‌بخش است؛ همان‌گونه که در کنار پرچم بیش از 40 کشور مسلمان، پرچم کشورهای غیرمسلمان دیگری هم زیر پرچم امام حسین(ع) قرار می‌گیرد.

به گزارش رودآور به نقل از به نقل از صبح زاگرس اجتماع میلیونی شیعیان و شیفتگان اهل بیت(ع) قدرت نرم مسلمانان و به ویژه پیروان این مکتب را به رخ دشمنان می‌کشاند و این حضور سبب آشنایی بیشتر افکار عمومی بین‌المللی با ماهیت ظلم‌ستیزی مکتب حسینی می‌شود.

امروز غرب و استکبار جهانی بیش از همه از این راهپیمایی بزرگ لطمه خورده است و تا مدت‌ها در اغمای ناشی از ضربه اربعین باقی خواهد ماند.
 
به‌راستی که عشق امام حسین(ع) رنگ، نژاد و زبان نمی‌شناسد و شیفتگان سید و سالار شهیدان در سرتاسر دنیا همه به یک زبان گرد هم سخن می‌گویند و آن زبانی به‌جز زبان عشق اهل بیت(ع) نیست وگرنه چه‌چیزی به‌جز عشق به امام حسین(ع) می‌تواند شخصی را از آن‌سوی مرزهای ایران بکشد و پیاده مسیری را طی کند.
 
 
 
 
درس فراموش‌نشدنی موکب‌داران برای جهانیان
 
شیعیان هر جای دنیا که باشند داغ بزرگ عاشورا را هرگز فراموش نخواهند کرد و هر سال این داغ برایشان تازه‌تر خواهد شد چرا که هر سال بر عاشقان و شیفتگان امام افزوده می‌شود همچنین مکتب حسینی و خدمات موکب‌داران ایرانی و عراقی به زائران درسی فراموش‌نشدنی برای جهانیان است و قطعاً الفبای ایثار و فداکاری را به تمام مردم دنیا با خدمت بی‌دریغشان خواهند آموخت.

امام خمینی (ره) فرمودند "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"؛  این یک شعار و یک حرف ساده و یا تبلیغات نیست، اگر محرم و صفر نبود اسلام فقط در حد شعار می ماند،
نوک پیکان شما باید محرم باشد باید و در مقابل نقشه های دشمنان محرم و صفر را بسیار پررنگ کنیم و به عنوان یک حرکت بزرگ مذهبی سیاسی ادامه دهیم، تا ما صفر امام حسین (ع) و محرم را داریم اسلام را نیز زنده و پویا داریم.

 

 

 

اربعین؛ حماسه وحدت بخش

 در شرایط کنونی که مسلمانان سراسر جهان تحت فشارهای مختلف سیاسی، فرهنگی،اقتصادی و سیاسی هستند، این حماسه بزرگ یک حرکت وحدت بخش است ؛همان گونه که در کنار پرچم بیش از 40 کشور مسلمان، پرچم کشورهای غیر مسلمان دیگری هم زیر پرچم امام حسین(ع) قرار می گیرد که این وحدت در دنیا بی نظیر است.

 با توجه به اینکه حماسه پیاده روی اربعین هر سال باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شده و لرزه بر اندام استکبار می اندازد، لازم است مسلمانان با دیدگاه اسلام جهان گستر، فرامرزی و فرا نژادی برای برگزاری هر چه با شکوه تر آن در کنار تامین امنیت و آرامش کامل زوار، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

تلاش استکبار برای کمرنگ کردن حماسه اربعین

دشمنان قسم خورده اسلام که تاب مشاهده این حماسه بی نظیر جهانی را ندارند، بایکوت و سانسور رسانه ای را بهترین روش مقابله مستقیم و تخریب،تفرقه افکنی، تلاش برای تضعیف باورهای دینی و ناامن کرده منطقه را با هدف مقابله غیر مستقیم در دستور کار خود دارند، غافل از اینکه این خروش عظیم مردمی، نتیجه جوشش خون به ناحق ریخته شهدای کربلاست که در عصر کنونی به این شکل نمود کرده است تا بار دیگر کاخ یزیدیان زمان را به لرزه براندازد.

 

 

با وجود اینکه رسانه ها و تریبون های جهانی همه در قبضه استکبار است اما افکار عمومی با نشر اندک مستندات ثبت شده از حماسه پیاده روی اربعین سید الشهدا با گرایش بیشتر به تفکر حسینی، آب پاکی بر دست معاندان و مخالفان این حماسه ریخته و روز به روز بر شور آن می افزاید.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با صبح زاگرس ضمن اشاره به وقایع چند روز گذشته کشور عراق اظهار داشت: با نگاهی به روندهای موجود در عرصه سیاسی ـ اجتماعی عراق، مشاهده می‌شود که آمریکایی‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری‌های فراوانی که در عرصه‌های مختلف انجام داده اند و نتوانسته اند بهره مورد نظر خود را از این سرمایه‌گذاری‌ها بردارند، از مدت‌ها قبل به دنبال ایجاد تشنّجات و اغتشاشاتی بودند که بتوانند فضای موجود در عراق را به هم بریزند.

 

 

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم دو ماه پیش در اوج گرما تعدادی از افراد به مناسبت کمبود برق و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت، به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات حقیقی برای مطالبات به‌حق خودشان انجام دادند؛ اما هنوز چند دقیقه‌ای از این مطالبات نگذشته بود که جریانی مشکوک وارد این تظاهرات شد و موضوعاتی را بیان کرد که ارتباطی با اصل موضوع نداشت.

 

مردم عراق امنیت زوّار اربعین را تأمین می‌کنند

صدرالحسینی ادامه داد: در حقیقت آنها به دنبال ایجاد تخریب و آشوب و برهم زدن امنیت داخلی عراق بودند؛ البته مردم فهیم عراق به سرعت این جمعیت را از خود دور کردند و تا امروز هیچگونه تجمعی در ارتباط با کمبودها و درخواست مطالبات به‌حق خود نداشته‌اند؛ چون متوجه شدند جریان‌های فاسقی در عراق که گرایش‌های کشورهای فرامنطقه‌ای دارند، از این شرایط استفاده خواهند کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوالی درباره دامنه‌دار بودن و یا نبودن ناآرامی های اخیر عراق تا ایام اربعین حسینی تصریح کرد: با توجه به فضایی که از عراق سراغ داریم و تجربه تاریخی نشان داده مردم مهمان نواز عراق قطعاً زمینه تامین امنیت زوار اربعین را فراهم خواهند کرد و قطعاً این موضوع، موضوعی نخواهد بود که مسائل اصلی راهپیمایی عظیم اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهد.

صدرالحسینی تاکید کرد: اربعین یک مسئله کاملاً «جهان اسلامی» است و مردم عراق خود را میزبان جهان اسلام می‌دانند و جمعیتی که از خود عراق برای انجام این مناسک مذهبی ـ سیاسی وارد مسیرهای اربعین می‌شود، بسیار بیشتر از مردم دیگر کشورهاست. این را به این دلیل بیان کردم که دولت و مردم عراق، امنیت کامل در اربعین را فراهم خواهند کرد چون موضوع بسیار مهم و اساسی برای مردم عراق است و حتماً در صورت نیازمندی دولت به کمک های مردمی، عشایر و کسانی که سالها مهمان نوازی خود را به زائران نشان داده‌اند، به دولت کمک خواهند کرد تا این اغتشاشات هر چه سریعتر به اتمام برسد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان