آخرین اخبار

29. دى 1398 - 14:42   |   کد مطلب: 37399
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه گستره فعالیت های این سازمان بسیار اما نیروی انسانی و اعتبارات آن اندک است، گفت: کمبود اعتبار مانعی برای اجرای برنامه های سازمان به ویژه پوشش تبلیغی در سطح روستاها شده است.

«حجت الاسلام محمدهادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به در پیش بودن معارفه حجت الاسلام حسنی به عنوان رئیس جدید سازمان تبلیغات تویسرکان، گفت: فرآیند استعلامات و مصاحبه هایی که باید انجام شده و فردا مدیر جدید سازمان تبلیغات تویسرکان معرفی می شود.

وی اظهار کرد: هر شخصی هر مقدار هم که توانمندی های ذاتی و اکتسابی داشته باشد، تا مجموعه های فرهنگی، مذهبی و هیئت های مردمی به او کمک نکنند در پیشبرد برنامه هایش موفق نمی شود.

* گستره فعالیت های سازمان تبلیغات بسیار، نیروی انسانی و اعتبارات اندک

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم، این سازمان در طراز معیارهای انقلاب اسلامی باشد اما مشکلاتی پیش روی است، افزود: مأموریت ها، گستره و دامنه فعالیت های سازمان تبلیغات با ظرفیت های نیروی انسانی و زیرساخت هایش هم خوانی ندارد و این مسئله، مشکلاتی در مسیر اجرایی شدن برنامه های تدوین شده ایجاد کرده است.
حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: به طور مثال در تویسرکان از یک سو یک مدیر و تنها سه کارشناس به عنوان نیروی انسانی سازمان تبلیغات شهرستان فعالیت می کنند و از سویی دیگر هیچ اعتبار شهرستانی هم برای سازمان در نظر گرفته نشده است.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تویسرکان برای سرکشی و بازدید از برنامه های مدون خود در سطح بیش از 100 روستای شهرستان حتی یک خودرو هم ندارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان افزود: قضاوت با خودتان که چگونه با نبود اعتبارات و کمبود وسایل سخت افزاری می توان اقدمات در خور توجهی انجام داد و اگر هم تاکنون کارها از پیش رفته و انجام شده همه به دلیل کمک ها و مشارکت های مردمی و پای کار بودن آنان بوده است.

*اعتبارات دولتی به نسبت کمک های مردمی برای سازمان تبلیغات یک به 100 است
حجت الاسلام نظیری ادامه داد: در حال حاضر اعتبارات دولتی برای انجام برنامه های مربوطه به سازمان تبلیغات نسبت به کمک های مردمی یک به 100 است، این بدان معناست که عمده فعالیت های مرتبط با سازمان توسط مشارکت های مردمی انجام می شود و ما تنها یک درصد کمک های دولتی به ما تعلق می گیرد.

وی اظهار کرد: حداقل انتظاری که ما داریم آن است که این نسبت مشارکت دولت به کمک های مردمی 10 به 100 شود تا لااقل برنامه های موجود را در پیش ببریم.

*کمبود اعتبار مانعی برای پوشش تبلیغی در روستاها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه بسیاری از روستاها از ظرفیت عالم ساکن در روستا برای پوشش برنامه های تبلیغی برخوردار نیستند، گفت: در تویسرکان به دلیل مشکلات بسیار ناشی از کمبود اعتبار ما توانستیم تنها کمتر از یک پنجم روستاها را پوشش تبلیغی بدهیم.

حجت الاسلام نظیری افزود: برنامه هایی با رویکرد توسعه سازمانی در نظر داشتیم که حداقل تا پایان سال 98 روستاهای بالای 800 نفر جمعیت، از پوشش تبلیغی بهره مند شوند، اما متأسفانه منابع مالی ما اجازه این کار را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه حتی زمزمه هایی به گوش می رسد که دولت در حال کاهش اعتبارات سازمان نیز است، ابراز امیدواری کرد: این اتفاق رخ ندهد تا برنامه های تعریف شده سازمان تبلیغات در مسیر اجرایی خود به مشکلی برنخورد.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان