آخرین اخبار

12. فروردين 1399 - 11:43   |   کد مطلب: 37955
مردم از عدم توزیع ماسک های تولید شده در داروخانه گلایه مند هستند اما اداره صمت می گوید که طبق قانون سازمان غذا و دارو مجوز تحویل ماسک های تولید شده به داروخانه ها را به ما نمی دهد.

به گزارش خبرنگار رودآور، روزهای بسیاری است که خبر از تولید ماسک معمولی در شهرستان تویسرکان و آن هم در روزگار کرونایی به گوش می رسد.اما همشهریان با مراجعه به داروخانه ها با جمله "ماسک نداریم" روبرو می شوند.
جریان از چه قرار است؟ ماسک های تولید شده چرا بین داروخانه ها برای عرضه به مردم توزیع نمی شود؟
بخش قابل توجهی از ماسک ها به دست اداره صنعت و معدن می رسد تا به طور متناسب توزیع شود.اما چرا این امر محقق نشده؟ مشکل کار کجاست؟
در این باره روانبخش نورعلیئی رئیس اداره صمت تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه تولید ماسک معمولی در سطح شهرستان با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستیم، گفت: روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار ماسک توسط کارگاه های متعدد در شهرستان تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه برای توزیع این ماسک ها بین داروخانه ها باید سازمان غذا و دارو مجوز مورد نظر را صادر کنند، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان غذا و دارو این مجوز را صادر نکرده و ماسک ها همچنان بلااستفاده ماننده است.
رئیس اداره صمت تویسرکان افزود: از آنجا که ضروری است ماسک ها به شکلی بهداشتی به دست مردم برسد نیاز است تا داروخانه ها آن را برای فروش عرضه کنند وگرنه اگر مجوزی به ما بدهند برای توزیع آن توسط چند مغازه در سطح شهرستان مشکلی نداریم.
نورعلیئی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه عرضه پد الکلی و دستکش یکبار مصرف پلاستیکی در داروخانه ها با مشکلی مواجه نیستیم.
وی تاکید کرد: تنها مشکل ما همین عدم صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو برای تحویل ماسک ها به داروخانه هاست.
 در گزارش آتی، خبرنگار رودآور به سراغ سازمان غذا و دارو می رود تا علت امتناع آنان برای صدور مجوز درخصوص تحویل ماسک از اداره صمت به داروخانه ها را جویا شود.
فاطیما
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان