آخرین اخبار

23. فروردين 1399 - 1:32   |   کد مطلب: 38035
ارتش یمن یک فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را در حین انجام ماموریت خصمانه در آسمان شهر رازح در نزدیکی مرز با عربستان سرنگون کرد.

به گزارش رودآور به نقل از فارس؛ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در آسمان شهر مرزی «رازح» در استان صعده سرنگون کردند.

یک مقام نظامی یمن تصریح کرد:« یک فروند پهپاد شناسایی ائتلاف سعودی در حین انجام ماموریت خصمانه در آسمان شهر مرزی رازح در استان صعده سرنگون شد».

ائتلاف سعودی در حالی از روز پنجشنبه آتش‌بس یکجانبه در یمن اعلام کرده که طی این دو روز به حملات هوایی و زمینی خود علیه این کشور ادامه داده است.

نیروهای ائتلاف سعودی همچنین ساعتی پیش با سلاح سنگین مناطق پراکنده در شهر رازح را هدف گرفتند.

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین عصر روز جمعه پیشروی گسترده نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه ناطع در استان البیضاء را هم دفع کردند.

در استان الحدیده هم مزدوران ائتلاف سعودی مناطق پراکنده از شارع الخمسین، حیس و شهر محاصره شده الدریهمی و منطقه کیلو16 به سمت الحاشدی را هدف حملات توپخانه‌ای گرفتند.

اتاق عملیات رصد تجاوزات دشمن در استان الحدیده تاکید کرد که ظرف 24 ساعت گذشته ائتلاف سعودی 99 بار آتش‌بس را نقض کرده است.

بنا به این گزارش 78 گلوله خمپاره و راکت و 74 مورد تیراندازی طی 24 ساعت گذشته در استان الحدیده ثبت شده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی-امارتی چهارشنبه این هفته از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از دیروز پنجشنبه آغاز شد و قرار است به مدت دو هفته ادامه داشته باشد.

دولت نجات ملی یمن اما این اقدام را ناکافی دانست و گفت که آتش‌بس شامل لغو محاصره پنج‌ساله یمن نیز باشد و بدون پایان دادن به محاصره، آتش‌بسی در کار نخواهد بود؛ چرا که تبعات این محاصره سنگین‌تر از خود جنگ است.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده بعد از پنج سال لشکرکشی و گسیل ارتش‌های اجاره‌ای به یمن با هدف سرکوب انقلاب مردم این کشور که ثمره‌ای جز رسوایی و شکست و ناکامی برای سران ریاض و ابوظبی نداشته، این روزها‌ کرونا را بهانه قرار داده تا حملات خود به فقیرترین‌ کشور عربی را اقدامی انسانی نشان دهند؛ به ویژه‌ اینکه سازمان ملل طرفین درگیر را در یمن و سایر جاها مانند لیبی به توقف درگیری‌ها و تمرکز بر روی مقابله با کرونا دعوت کرده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان