آخرین اخبار

19. دى 1399 - 14:33   |   کد مطلب: 38043
با توجه به شیوع کرونا، هنگام ورود به منزل حتما برخی نکات مهم را رعایت کنید.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، توصیه می‌شود در دوره شیوع بیماری کووید ۱۹ به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوید و در صورت امکان به دورکاری بپردازید. بخش مهمی از کار‌های روزانه در این ایام را می‌توان به کمک سرویس‌های خدمات اینترنتی و تلفنی انجام داد. با این وجود اگر شغلی یا شرایط شما به گونه‌ای است که ناچار هستید از منزل خارج شوید. با رعایت بهداشت عمومی و مواردی خاص، از خودتان و دیگران در برابر ابتلا و شیوع بیماری مراقبت کنید.

علائم این ویروس نیز مثل هر بیماری تنفسی دیگر است. افرادی که مبتلا به هرگونه ویروس از سرماخوردگی گرفته تا کرونا هستند باید از ماسک استفاده کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس را به افراد دیگر انتقال ندهند.

علائم کرونا در ابتدا تفاوت چندانی با علائم سرماخوردگی ندارد و ممکن است در برخی افراد این ویروس در حد همان سرماخوردگی تاثیر داشته باشد و او را به بیمارستان نکشاند. اما اگر علائم سرماخورگی یا آنفلوانزا دارید تا بهبودی کامل در خانه بمانید و بعد از مراجعه به پزشک عمومی با مصرف مایعات و استراحت به روند بهبودی کمک کنید.

موارد خفیف بیماری کرونا به درمان دارویی احتیاج ندارد و استراحت در منزل و مراقبت های خانگی منجر به بهبود آن می شود. بنابراین در موارد خفیف بیماری کرونا استراحت در بستر، خوردن مایعات فراوان، مصرف مرکبات، سبزی تازه و میوه تازه در بهبود بیماری بسیار موثر است.

خارج از منزل و پشت در ورودی کفش‌های خود را درآورید و آن‌ها را در کمد مخصوص یا بر روی کیسه‌ای پلاستیکی نگهدارید.

محلی در نزدیکی ورودی و داخل منزل برای وسایلی که به همراه دارید و احتمال دارد آلوده باشند (مانند کلیدها، گوشی موبایل، کیف و خرید‌ها در نظر بگیرید تا این وسایل وارد محیط خانه و سبب انتشارآلودگی نشوند.

لباس‌های رویی (مانندکاپشن، مانتو) را پس از ورود در محل مخصوصی و جدا از دیگر لباس‌ها قرار دهید و به خاطر داشته باشید که با لباس‌های بیرون، بر روی مبل ننشینید. اگر بیرون از منزل از ماسک یا دستکش استفاده کرده اید، توجه داشته باشید که پس از ورود باید آن‌ها را در سطح زباله دردار بیندازید. سپس بدون تماس با وسایل داخل خانه، دست‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. توجه داشته باشید که پیش از شست وشو، دست‌ها را به هیچ وجه به صورت خود نزنید.  پس از شست و شو دست ها، شیردست شویی، دستگیره درو هر آن چه را بیشتر لمس کرده اید، ضدعفونی کنید. در پایان وسایل همراه را ضدعفونی و در صورت نیاز آن‌ها را وارد خانه کنید.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان