آخرین اخبار

30. فروردين 1399 - 2:56   |   کد مطلب: 38080
روسیه ضمن اعلام مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، تأکید کرد که این اقدام راه‌حل تشکیل دو دولت به‌ویژه چشم‌انداز تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین می‌برد.

به گزارش رودآور؛ العالم به نقل از روسیا الیوم نوشت، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز- جمعه- طی کنفرانسی مطبوعاتی، به طرح کابینه رژیم صهیونیستی درباره الحاق 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد.

زاخاروا گفت: "این نیات باعث نگرانی و مخالفت منطقی طرف فلسطینی مواجه می‌شود. روسیه در کنار دیگر کشورهایی، که از راه‌حل دو دولت برای حل منازعه فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنند، این نگرانی را دارند که اجرای طرح مذکور ممکن است چشم‌انداز تشکیل یک کشور مستقل و یکپارچه فلسطین را تضعیف کند."

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت پایبندی به قوانین بین‌المللی برای حل و فصل منازعه فلسطین و اسرائیل، به‌ویژه قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین به تازگی فاش کرد، در روزهایی که جهان سرگرم بحران کروناست، آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه توافق بر سر نقشه مناطقی در کرانه باختری برای الحاق به اراضی اشغالی هستند.

به گفته مسؤولان فلسطینی، بر اساس طرح صلح ادعایی آمریکا معروف به معامله قرن، رژیم صهیونیستی 30 تا 40 درصد از مساحت کرانه باختری از جمله کل قدس شرقی را به اراضی تحت اشغال خود ضمیمه خواهد کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان