آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1399 - 5:46   |   کد مطلب: 38140
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه طبق نظر پزشکان روزه داری، زمینه ساز ابتلا به کرونا نمی شود، گفت: روزه، سپر محکم و سلاح بشر در برابر وسوسه های شیطانی، زشتی ها و بدی ها و مانعی برای لغزش انسان است و البته ارمغان آور سلامتی.

«حجت الاسلام مرتصی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تبریک به مناسب آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که " روزه بگیرید تا سالم باشید."

*روزه، ارمغان آور سلامتی 

وی با اشاره به اینکه طبق ایات و روایات روزه برای ما سلامتی به ارمغان می آورد، اظهار کرد: روزه، سموم و انباشت های زائد بدن را دفع و قوای بدن را متحد و منسجم می کند و زمینه ساز قوی تر شدن انگیزه و اراده انسان می شود.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه همین روزه گرفتن با این همه برکات بسیار در شرایطی اگر برای انسان ضرر داشته باشد حرام است، افزود: به طور مثال افراد با بیماری های خاص و یا آنانی که به علت کهولت سن طبق نظر پزشک نمی توانند روزه بگیرند اسلام بر آن ها آسان گرفته است و روزه نباید بگیرند.

*روزه داری، زمینه ساز ابتلا به کرونا نمی شود 

حجت الاسلام موحدی به مسئله روزه داری در روزهای کرونایی هم اشاره و عنوان کرد: از آنجا که روزه بدن انسان را قوی می کند مطابق با نظر متخصصان و پزشکان کشور روزه داری در این روزهای کرونایی ضرری برای بدن ندارد.

وی تصریح کرد: خود روزه داری سبب نمی شود که انسان به کرونا مبتلا شود، البته همان گونه که گفته شد افرادی که بیمار هستند طبق توصیه های پزشکان و متخصصان روزه گرفتن بر آنان واجب نیست.

*رسالت اصلی روزه تقوا پیشه کردن انسان است

امام جمعه تویسرکان در ادامه افزود: بنابراین رسالت روزه سلامتی انسان است و البته این تنها رسالت روزه گرفتن نیست بلکه رسالت بالاتر این واجب الهی تقوا است، همان گونه که در قرآن کریم اشاره شده که "روزه بر شما واجب شد تا شما را با تقوا کند."

حجت ااسلام موحدی تصریح کرد: تقوا یعنی خودنگهداری انسان از زشتی ها و بدی ها، ضمن آن که  روزه به انسان روح بلند می دهد و او را بزرگ، پاک و نورانی می کند و چنین انسان با تقوایی هیچ گاه حاضر نمی شود خود را با پستی ها آلوده سازد. 

وی اظهار کرد: بنابراین روزه انسان را با تقوا کرده و تقوا نیز زمینه ساز ارتقاء انسنان و بریدن او از وابستگی های دنیوی و ارتباطش با ملکوت می شود.

*روزه، سپر محکم و سلاح بشر در برابر وسوسه های شیطانی 

امام جمعه تویسرکان همچنین گفت: روزه سبب می شود که نیاز و گرایش انسان به معنویت و نورانیت بیشتر شود و طبق آموزه های دینی روزه روی شیطان را سیاه می کند و سپر محکم و سلاح بشر در برابر وسوسه های شیطانی، زشتی ها و بدی ها و مانعی برای لغزش انسان است.

حجت ااسلام موحدی عنوان کرد: امید آن که توفیق داشته باشیم تا از رحمت، محبت و عنایت حضرت حق بهره مند شویم و این فرصت را ماه رمضان غنیمت بشماریم و به یاد داشته باشیم در روایات آمده روزه گرفتن آنقدر مهم است که اگر کسی روزه اش را به عمد بخورد روح ایمان از او خداحافطی می کند.

زنگنه 

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان