آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1399 - 17:59   |   کد مطلب: 38146
وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی ادعایی، بدون اشاره به حضور تجاوزکارانه ناوگان دریایی این کشور در خلیج فارس، ایران را به ایجاد مزاحمت‌های دریایی متهم کرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، سایت وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی ادعایی، جمهوری اسلامی ایران را به ایجاد مزاحمت‌های دریایی متهم کرد و بدون اشاره به حضور تجاوزکارانه ناوگان دریایی کشورش در خلیج فارس مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سیاست خارجی خشونت و ارعاب ایران را تحمل نخواهد کرد و در برابر آن ساکت نخواهد نشست.

وزارت امور خارجه آمریکا در پایگاه اینترنتی خود ضمن انتشار گزارشی کذب و دروغین درباره سابقه اقدامات تحریک آمیز دریایی ایران، مدعی شد ایران مدت‌هاست از نیرو‌های دریایی خود برای ارعاب جامعه دریایی بین المللی استفاده کرده است.

این وزارت خانه در گزارش ادعایی خود هیچ اشاره‌ای به حضور تجاوزگرانه ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس نکرد و به انتشار فهرستی از پاسخ‌های کوبنده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران به اقدامات متجاوزانه آمریکایی‌ها در خلیج فارس اکتفا کرد.

در گزارش وزارت امورخارجه آمریکا، پاسخ نیروی دریایی ایران به تجاوزگری نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس غیر حرفه‌ای قلمداد و ادعا شده در سال ۲۰۱۵، طی مذاکرات برای توافق هسته‌ای و پس از آن، نیروی دریایی آمریکا ۲۲ مورد رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای نیروی دریایی سپاه را ثبت کرده است.

در این گزارش همچنین آمده در سال ۲۰۱۶ نیز ۳۶ مورد از پاسخ‌های هوشمندانه سپاه ثبت شده که از جمله این موارد، ژانویه ۲۰۱۶  است که طی آن نیروی دریایی سپاه ۲ فروند شناور نیروی دریایی آمریکا را که به آب‌های ایران تجاوز کرده بود، توقیف و ۱۰ ملوان آمریکایی را به مدت ۱۵ ساعت بازداشت کرد.

در این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، به شدت از قرار گرفتن ملوانان خود مقابل دوربین‌ها انتقاد، و به عنوان یک اقدام تبلیغاتی قلمداد شده است.

در ادامه این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا فهرستی از رویارویی نیروی دریایی سپاه با ناوگان متجاوز آمریکا را آورده و بدون اینکه به اقدام تجاوزکارانه نیروی دریایی کشورش در ورود به آب‌های ایران در خلیج فارس اشاره‌ای کند، رفتار ایران در دفاع از حاکمیت خود را ارعاب دریایی توصیف کرده است.

آمریکا با مطرح کردن این ادعا که کشتی‌های تجاری در حال عبور از تنگه هرمز با تهدیدات ایران مواجه هستند، سرکردگی یک ائتلاف را برای ایجاد نیروی امنیت دریایی بین المللی برعهده گرفت. این ائتلاف متشکل از هشت کشور از اروپا، خاورمیانه و آسیا، با ادعای تضمین آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت از تنگه هرمز تشکیل شده است. وزارت خارجه آمریکا در این گزارش مدعی شده است از زمان ایجاد این ائتلاف در اوت ۲۰۱۹، مزاحمت‌های دریایی ایران متوقف شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان