آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1399 - 22:34   |   کد مطلب: 38230
آمریکا از طریق احیای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به دنبال تحقق اهداف سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رودآور، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت، آمریکا از طریق احیای داعش و بی ثبات و پیچیده کردن شرایط در عراق و سوریه به ویژه مناطق هم مرز این دو کشور، به دنبال تحقق اهداف سیاسی، نظامی و اقتصادی خود و رژیم صهیونیستی است.

از زمان آغاز جنگ گسترده در منطقه، تلاش‌های آمریکا برای سرمایه‌گذاری بر گروه‌های تروریستی به ویژه داعش متوقف نشده است.

به رغم شکست داعش در سطح نظامی و پایان تسلط آن بر مناطق، این گروه بار دیگر در عراق به شکل قابل توجهی احیا شده و شمار زیادی عملیات اجرا و به طور مستقیم به مواضع ارتش عراق و بسیج مردمی حمله کرده است؛ به طوری که شمار عملیات این گروه طی دو ماه به ۲۳۰ عملیات در الانبار، جلولاء و الشوری در جنوب موصل، تکریت، اربیل و دیگر مناطق رسیده است.

شدیدترین حملات داعش حمله به مواضع بسیج مردمی در صلاح الدین بود که به شهادت ده تن منجر شد.

با توجه به اتفاق‌هایی که در عراق روی داده است، شرایط در این کشور از یک سال پیش پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. آمریکا برای پیچیده‌تر شدن شرایط در مناطق تحت کنترل خود در سوریه هم تلاش می‌کند، زیرا این دو منطقه با هم در ارتباط هستند و برای آمریکایی‌ها و عراق و سوریه اهمیت دارند. آمریکا از این طریق بار دیگر به دنبال سرمایه گذاری در این مناطق است تا مناطقی بی‌ثبات باشند و به این ترتیب، اهداف سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را محقق کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان