آخرین اخبار

4. خرداد 1399 - 8:52   |   کد مطلب: 38329
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه تشکیک در رویت هلال ماه شوال از سوی برخی مراجع جای سوال دارد، گفت: : زمانی که ستاد استهلال هلال ماه شوال به درستی و با بهره گیری از وسایل به روز و بهره مندی از راصدان کاردان، متخصص و مورد اطمینان با تأیید رهبر انقلاب اعلام می کند که امروز یکشنبه عید سعید فطر است، جای تعجب دارد که برخی مراجع فردا را عید می دانند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید پر برکت، گفت: مطابق با روایات کاملترین ایمان ها بهترین اخلاق ها را دارند و هرکسی بخواهد کمال شود باید اخلاقش نیکوتر باشد.

وی با بیان اینکه در اسلام تأکید شده که با اخلاف نیکو مایه زینت اهل بیت(ع) باشید، اظهار کرد: برخی برخی مردان و زنان اهل مسجد هستند اما اخلاقشان نیکو نیست و رمضان بهترین فرصت برای کسب اخلاق نیکو است.

امام جمعه تویسرکان افزود: رسالت ماه مبارک رمضان این است که ما را خوش اخلاق و الهی کند و رنگ و بوی اهل بیت و امام زمان(عج) به ما بدهد.

* تشکیک در رویت هلال ماه شوال از سوی برخی مراجع جای سوال دارد

حجت الاسلام موحدی در ادامه به ایجاد تشکیک در اذهان از سوی برخی مراجع که امروز را عید اعلام نکردند اشاره کرد و افزود: مطابق با احکام شرع راه اثبات عید فطر به سه طریق است یا خودمان با رویت هلال ماه به اطمینان و یقین رسیده باشیم، یا دو نفر مؤمن و متعهد تأیید کرده باشند و یا 30 روز رمضان به اتمام رسیده باشد.

وی تأکید کرد: زمانی که ستاد استهلال هلال ماه شوال به درستی و با بهره گیری از وسایل به روز و بهره مندی از راصدان کاردان، متخصص و مورد اطمینان با تأیید رهبر انقلاب اعلام می کند که امروز یکشنبه مصادف با عید سعید فطر است جای تعجب دارد که برخی مراجع فردا را عید می دانند.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: این تعداد مؤمن، متعهد و متخصص و بالاتر از همه ولی امر مسلمین رویت هلال ماه را تأیید کردند، حال تشکیک در امر ولی از سوی برخی مراجع جای سوال دارد آن هم در حالی که همان ها بر رعایت احکام استهلال ماه شوال توصیه فراوان دارند.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: ایجاد تشکیک در همه دوران ها بوده و این مسئله، موضوعی تازه ای نیست مهم آن است که مطابق با دستورات اسلام در خط ولایت باشیم.
زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان