آخرین اخبار

8. خرداد 1399 - 18:25   |   کد مطلب: 38353
وزیر دفاع ونزوئلا در پیامی تصریح کرد که با ورود نفتکش‌های حامل سوخت ایران به قلمرو این کشور آمریکای جنوبی، ونزوئلا و ایران الگوی اتحاد و همبستگی را به جهان عرضه کردند.

به گزارش رودآور به نقل از فارس؛ «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا روز گذشته (چهارشنبه)، تصریح کرد که با ورود نفتکش «پتونیا»، سومین نفتکش از مجموعه ناوگان اعزام ایران به ونزوئلا که حامل سوخت برای این کشور آمریکای جنوبی است، کشور ایران و ونزوئلا الگوی اتحاد و همبستگی را به جهان عرضه کردند.

طبق گزارش وبگاه «مازو داندو» وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود، گفت: «در این برهه از زمان که بشریت به شدت تحت تأثیر تغییرات اقلیمی، کووید-۱۹، جنگ‌های تجاری و تهدیدات هسته‌ای قرار گرفته، ایران و ونزوئلا الگوی اتحاد و همبستگی را به جهان عرضه کردند».
 
وی همچنین در صفحه توییتر خود، ویدئویی از اسکورت نفتکش‌های ایران توسط هواپیماهای نیروی هوایی ونزوئلا به سمت آب‌های قلمرو این کشور آمریکای لاتین را منتشر کرد.
 
چهارمین نفتکش از مجموعه ناوگان اعزام ایران به ونزوئلا که حامل سوخت برای ونزوئلا است روز گذشته (چهارشنبه) به کارائیب رسید. پیش از آن، نفتکش سوم ایران با نام«پتونیا» (Petunia) ساعاتی قبل‌تر  وارد آب های ونزوئلا شده بود. 
 
سه روز پیش، نفتکش فورچون (Fortune) و چند ساعت بعد از آن نفتکش فارست (Forest) وارد آب های ونزوئلا شدند. نیروی دریایی ونزوئلا هر دو نفتکش را تا بندر «ال پالیتو» اسکورت کرد.
 
 اقدام ایران و ونزوئلا در حالی که هر دو کشور تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، بازتاب های زیادی و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است.
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان