آخرین اخبار

27. خرداد 1399 - 22:42   |   کد مطلب: 38439
جنگنده‌های متجاوزان سعودی شماری از استان‌های یمن از جمله صنعا را به شدت بمباران کردند و صعده نیز آماج حملات شدید و توپخانه‌ای سعودی‌ها بود.

به گزارش رودآور؛ گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس نوشت، جنگنده‌های متجاوز سعودی امروز سه‌شنبه صنعاء پایتخت یمن و شماری از استان‌های دیگر این کشور را به شدت بمباران کردند و استان مرزی صعده نیز آماج حملات شدید موشکی و توپخانه‌ای ارتش رژیم سعودی بود.

یک منبع امنیتی گفت جنگنده‌های متجاوزان در ۱۵ نوبت مناطق الجفره، تقاطع الجوف و صلب را در شهرستان مجزر در استان مارب بمباران کردند.

وی افزود منطقه المزاریق در شهرستان خب و الشعف در استان الجوف در ۳ نوبت، منطقه جربا در شهرستان سنحان در جنوب صنعاء در ۲ نوبت، منطقه نقیل الفرضه در شهرستان نهم واقع در استان صنعاء در ۳ نوبت و منطقه النهدین و اطراف آن در صنعاء نیز در ۵ نوبت بمباران شدند.

جنگنده‌های متجاوزان همچنین در ۷ نوبت استان حجه از جمله در ۴ نوبت منطقه الطینه در شهرستان میدی، در یک نوبت منطقه حرض، در ۲ نوبت شهرستان مستبأ در استان حجه و نیز در یک نوبت شهرستان صریم را بمباران و شبکه مخابراتی این شهرستان را به طور کامل ویران کردند.

از طرف دیگر مناطق مختلف شهرستان رازح در استان مرزی صعده هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش سعودی و جنگنده‌های متجاوز سعودی قرار گرفتند.

این منبع گفت خانه‌ها و دارایی‌های شهروندان در شهرستان مرزی رازح در استان صعده هدف ده‌ها فروند موشک و گلوله خمپاره قرار گرفت که خسارات مادی به بار آورد.

منطقه آل علی در همین شهرستان ۲ بار بمباران شد. جنگنده‌های متجاوزان دیروز دوشنبه نیز مرتکب ۲ جنایت در استان صعده شدند و خودروی یک شهروند را در شهرستان شدا بمباران کردند که به شهادت ۱۳ نفر از جمله شماری کودک انجامید.

۲ نفر نیز هنگام خنثی‌سازی مین‌ها در منطقه وادی آل ابوجباره در شهرستان کتاف و در ۴ حمله جنگنده‌های متجاوزان به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید

عبدالسلام: ملت یمن از نیرو‌های مسلح حمایت می‌کند
حمله پهپادی گسترده یمنی‌ها به اهداف حساس نظامی عربستان

منابع میدانی در ارتش یمن (ارتش دولت نجات ملی) از سیطره نیرو‌های این ارتش بر دو منطقه در استان «مارب» (شرق پایتخت) خبر دادند.

این منابع امروز سه‎شنبه به شبکه تلویزیونی المیادین گفتند که نیرو‌های مسلح یمن علاوه بر دو منطقه «الجُفره» و «الباطن» در مارب، بخش‌هایی از منطقه «حلحلان» واقع در شهرستان «مجزر» (مرکز مارب) را از نیرو‌های تحت امر دولت مستعفی پس گرفته‌اند.

به گفته این منابع، د‌ها نفر از نیرو‌های دولت مستعفی در درگیری‌های امروز در مناطق آزاد شده، کشته یا زخمی شده‌اند. در همین ارتباط، منابع خبری شبکه الجزیره گفته‌اند درگیری‌ها در منطقه مجزر مارب شدید بوده و همچنان ادامه دارد.

در جنوب یمن، اما درگیری‌ها بین دولت مستعفی یمن و شبه نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند تن از آن‌ها منجر شد.

جبهه‌های درگیر یمن به ویژه در شمال و مرکز این کشور طی بیش از یک ماه گذشته شاهد آرامش نسبی بود که امروز با از سرگیری حملات پهپادی ارتش یمن به جنوب غربی عربستان سعودی وارد فاز جدیدی شده است.

ارتش یمن بعد از توقف چند ماهه حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع ائتلاف سعودی، در واکنش به حملات مستمر هوایی این ائتلاف و ممانعت از لغو محاصره، این حملات را از صبح امروز سه‌شنبه از سر گرفته است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان