آخرین اخبار

1. تير 1399 - 15:53   |   کد مطلب: 38458
رئیس کل دادگستری استان همدان با اعلام اینکه در سال جاری دستگاه قضایی این استان در بین پنج استان برتر کشور در شاخصه مصالحه معرفی شده است، گفت: این بدان معناست که با تلاش همکاران قضایی ما و اولویت قرار دادن اصل اصلاح ذات البین پرونده های قابل توجهی به سمت صلح و سازش هدایت شده است.

به گزارش رودآور؛ ظهر امروز اعضای شورای قضایی استان در بیت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز همدان در نخستین روز از هفته قوه قضائیه حضور یافته و با حجت الاسلام شعبانی دیدار کردند.
در این دیدار «محمدرضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان نخستین مسئول دستگاه قضایی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شهید بهشتی در اسلامی کردن قوانین، گام های ارزشمندی برداشت تا جایی که قبل از به شهادت رسیدن، با ترور شخصیتی از سوی معاندین نظام و منافقین همراه شد.
وی اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره)، شهید بهشتی خود یک ملت و خاری در چشم دشمنان بود، از این رو مورد هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب از هر سو قرار گرفت.
*افزایش تعداد شعب دادگاه ها رسیدگی به پرونده های قضایی را سریعتر و کیفی تر کرده  
رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با بیان اینکه جوانگرایی در دستور دستگاه قضا قرار گرفته است، افزود: در 10 ماه اخیر هفت رییس دادگستری، 6 دادستان و چهار نفر از رؤسای دادگاه های بخش در این استان تغییر یافتند.
عدالتخواه از افزایش شعب دادگاه ها از 203 شعبه به 215 شعبه خبر داد و تصریح کرد: این اقدام سبب شد تا رسیدگی به پرونده های قضایی سریعتر و کیفی تر و عملکرد دستگاه قضا در سطح استان بهتر انجام شود.
وی عنوان کرد: بنابراین تعداد پرونده های مختومه با افزایش چشمگیری روبرو شده است و در نتیجه پرونده های کمتری به دادگاه های تجدیدنظرارجاع داده می شوند.
*دستگاه قضایی همدان در جمع پنج استان برتر کشور در شاخصه مصالحه
عدالتخواه همچنین با اعلام اینکه در سال جاری استان همدان در بین پنج استان برتر کشور در شاخصه مصالحه معرفی شده است، گفت: این بدان معناست که با تلاش همکاران قضایی ما و اولویت قرار دادن اصل اصلاح ذات البین پرونده های قابل توجهی به سمت صلح و سازش هدایت شده و همدان در این شاخصه در سطح کشور خوش درخشیده است.
وی افزود: در دستور کار قرار دادن و تعیین تکلیف پرونده های معوقه در اسرع وقت و جوان گرایی اولویت های دستگاه قضایی محسوب می شود که در سند تحول این دستگاه از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شده است.
زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان