آخرین اخبار

1. تير 1399 - 22:35   |   کد مطلب: 38464
پس از رسوایی حمله اتمی آمریکا به ژاپن، حالا مجله آمریکایی نشنال اینترپست فاش کرده که واشنگتن سودای حمله هسته‌ ای به شهرهای بزرگ اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و چین را در سر می پروانده است.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ امریکا در سال‌های جنگ سرد گزینه حمله هسته‌ ای بر شهرهای بزرگ اتحاد جماهیر شوروی و چین را در نظر داشته است.

این در حالی است که پیش از جنگ سرد، فاجعه بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی (به ترتیب ۶ و ۹ اوت ۱۹۴۵) دو عملیات اتمی بود که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفت.

در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز روی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰ هزار نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ به خاطر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناگازاکی تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.

اما حالا مجله آمریکایی نشنال اینترپست با استناد به اسناد آرشیو امنیت ملی ایالات متحده امریکا، فاش کرده که واشنگتن پس از فاجعه حمله اتمی به ژاپن باز هم سودای تکرار چنین حملات ضد بشری را در سر می پرورانده است.

بنابر این گزارش، براساس اسناد مربوط به سال‌ های ۱۹۶۰ برنامه های مخفی واحد چندین نتیجه‌ گیری رویارویی نظامی با چین و شوروی، مورد مطالعه و بررسی قرار داشته است.

براساس طرح اول، حمله با کلاهک‌ های هسته ‌ای تنها بر اماکن هسته ‌ای و نظامی با آسیب کم به شهرها و ساکنین ملکی، پیشنهاد شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، طرح دوم از بین بردن شهرهای بزرگ را پیشنهاد می ‌کرد که منجر به از بین بردن زیرساخت‌های مهم شوروی و چین، می ‌شد.

این گزینه به عنوان نامطلوب ‌ترین گزینه بررسی می ‌شد که هدف آن "نابودی اراده و توانایی جنگ توسط شوروی و چین و خارج کردن دشمن از دسته ‌بندی ابرقدرت صنعتی و تامین تعادل نیرو پس از جنگ مطلوب برای ایالات متحده امریکا" بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان