آخرین اخبار

5. تير 1399 - 13:46   |   کد مطلب: 38480
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: شورای اسلامی شهر همدان تسلط خوبی بر رویدادهای شهری و حقوق شهروندی دارد و اعضای آن با شور و انگیزه پیگیر حل مشکلات هستند.

به گزارش رودآور؛ امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه اعضای شورای اسلامی شهر همدان با رئیس کل دادگستری استان همدان دیدار کردند.

«محمد رضا عدالتخواه» در این دیدار با بیان اینکه در شورای شهر همدان خمودگی و بی انگیزگی نیست، گفت: شورای اسلامی شهر همدان تسلط خوبی بر رویدادهای شهری و حقوق شهروندی دارد و اعضای آن با شور  و انگیزه پیگیر حل مشکلات هستند.

وی اظهار کرد: سلامت محور بودن در شوراهای اسلامی یک شرط مهم است که در همدان این مسئله به دلیل وجود نیروهای ارزشی و اصیل حفظ شده است.

*اقدامات اخیر دستگاه قضایی همدان با پیوست فرهنگی همراه بوده

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: اقدامات اخیر دستگاه قضایی در  10 ماهه گذشته در این استان به طور عمده با پیوست فرهنگی روبرو بوده است، تا جایی که نام ساختمان قبلی دادگستری به سردار شهید همدانی، ساختمان جدید به نام شهید سلیمانی، ساختمان های دادگاه های انقلاب به نام شهید میرزامحمدسلگی و  ساختمان دادسرا به شهید محمد بروجردی تغییر یافته است.

عدالتخواه با اشاره به عفو 541 زندانی در همدان با پیگیری های شبانه روزی چند ماهه اخیر مجموعه دستگاه قضایی استان، تصریح کرد: نحوه آزادی این زندانیان نیز با پیوست فرهنگی همراه بود تا جایی که این عفوخوردگان با برنامه ای هماهنگ شده با عنوان "بازگشت به زندگی"  در گلزار شهدا حضور یافتند و با قرائت میثاق نامه ای، ورود مجدد به زندگی خود را با نام و یاد شهدا آغاز کردند.

وی تشکیل ستاد تألیف قلوب و 450 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس با رویکرد حبس زدایی را زمینه ساز کسب عنوان نخست استان همدان درخصوص صلح و ساز در کشور دانست.

*ارتقاء کیفیت و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی با افزایش شعب دادگاه ها

 رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: افزایش تعداد دادگاه های تجدیدنظر از 11 شعبه به 17 شعبه و دادگاه های حقوقی ما 10 شعبه به 14 شعبه، هم سبب شده تا رسیدگی به پرونده های مختلف سریعتر و با کیفیت ترانجام شود.

عدالتخواه در ادامه با بیان اینکه تولید کننده مواد غذایی همچون کسی که موشک های دفاعی تولید می کند و باید جایگاه مهمی داشته باشد، گفت: به همین دلیل برای رفع اختلاف مرتبط با مسائل اقتصادی، مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در همدان در دست راه اندازی است.

*راه اندازی شعبه ویژه کودکان و نوجوانان برای حمایت از آنان در دادگستری همدان

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید از حقوق کودکان و نوجوانان حمایت کرد، افزود: با توجه به اینکه شعبه ویژه اطفال و نوجوانان در استان همدان وجود نداشت، با پیگیری های انجام شده خوشبختانه سی ام فروردین ماه سال جاری با تشکیل این شعبه موافقت شده است و به دنبال آن هستیم تا مجتمعی هم با همین عنوان با حضور چند روانشناس، مشاور و قاضی تربیت شده درخصوص مسائل کودکان ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: خوشبختانه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان هم تصویب شده و یک نمونه از این قوانین آن است که فروش سیگار به افراد زیر 18 سال جرم است.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان