آخرین اخبار

9. تير 1399 - 0:46   |   کد مطلب: 38498
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد
فوت ۱۶۰ نفر در استان همدان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به یک هزار و ۶۱۶ نفر در استان همدان به بیماری کرونا گفت: از این تعداد ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، رشید حیدری مقدم ظهر یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بیشترین عامل ابتلاء میهمانی ها و محافل خانوادگی و فامیلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به یک هزار و ۶۱۶ نفر در استان همدان به بیماری کرونا گفت: از این تعداد ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: استان همدان در زمینه شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار دارد و شهرستانی با وضعیت قرمز نداریم اما خیلی باید مراقبت بود

حیدری مقدم با بیان اینکه آمار تست‌های مثبت و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در حال افزایش است، گفت: ظرفیت بعضی بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و مردم باید رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه افزایش بار بیماری باید مدیریت شود چون پیش‌بینی می‌شود به شرایط بدتری برسیم متذکر شد: این جنگی تمام عیار است و همه درگیر آن هستیم بنابراین باید آموزش را گسترده‌تر کنیم زیرا تداوم یا قطع شیوع این بیماری به فرهنگ و رفتار مردم بستگی دارد.

وی با یادآوری اینکه علت ابتلای بیشتر افراد به کرونا به علت برنامه‌های گروهی و مراسم خانوادگی است، گفت: توجه به فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی اولویت اول مبارزه و کنترل با کروناست.

وی در ادامه بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته اول شیوع کرونا ۸۶ درصد بود اما حالا به ۱۲ درصد رسیده است، این کشور و همه دنیا بحران‌های سخت‌تر از این را دیده و پشت سر گذاشته‌اند اما چاره‌ای جز تدبیر هوشمندانه نداریم تا از این بحران عبور کنیم و بهترین راهکار در این شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان