آخرین اخبار

29. تير 1399 - 13:40   |   کد مطلب: 38583
یک مقام سامانه ناوبری دریایی آمریکا از آتش گرفتن دومین کشتی جنگی این کشور طی یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش رودآور؛ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیفنس نیوز نوشت، روری اوکانر، سخنگوی فرماندهی سامانه ناوبری دریایی آمریکا اعلام کرد بخشی از کشتی جنگی «کرسارج» که در بندر نورفولک واقع در سواحل جنوبی ویرجینیای آمریکا پهلو گرفته بود طعمه حریق شد.

به گفته این مقام، حادثه روز ۱۷ ژوئیه رخ داد و پس از آن نیروی دریایی آمریکا دستور توقف فعالیت‌ در تمامی کشتی‌های مستقر در این اسکله را که تحت قرارداد با شرکت کشتی سازی «ناسکو» بودند، صادر کرد تا نسبت به رعایت همه دستورالعمل‌های ایمنی در کشتی‌های این شرکت اطمینان حاصل شود.

نیروی دریایی آمریکا پس از وقوع این حادثه، فعالیت شرکت کشتی سازی ناسکو را متوقف کرده است. مقامات این شرکت گفته‌اند آتش سوزی در کشتی جنگی کرسارج جزئی بوده و علت آن پرتاب جرقه جوشکاری روی مواد پلاستیکی بوده است و حریق به سرعت توسط ماموران آتش نشانی مهار شده است.

پیش از این نیز نیروی دریایی آمریکا از بروز حادثه در ناو آبی-خاکی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» که در نزدیکی سواحل پایگاه دریایی سن‌دیگو لنگر انداخته بود، خبر داد. حادثه آتش‌سوزی در این ناو جنگی آمریکایی که حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح به‌وقت محلی رخ داد، موجب شد ۲ کشتی جنگی دیگر مجبور به ترک پایگاه دریایی سن‌دیگو شوند. حریق در این ناو پس از گذشت چند روز مهار شد و ۶۳ نفر شامل ۴۰ ملوان نیروی دریایی و ۲۳ آتش‌نشان غیرنظامی در جریان این آتش‌سوزی مجروح شدند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان