آخرین اخبار

4. مرداد 1399 - 15:17   |   کد مطلب: 38617
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از بررسی حادثه هواپیمایی ماهان و اقدام دو جنگنده آمریکایی در مجلس و کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: دولت باید این موضوع را پیگیری کند که چرا آمریکا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، شامگاه روز پنجشنبه هواپیمای ایرباس 310 ماهان که از تهران به مقصد بیروت در حال پرواز بود در آسمان سوریه با تهدید 2 فروند جنگنده آمریکایی مواجه شد. خلبان هواپیمای مسافربری ماهان برای در امان ماند از بروز هرگونه حادثه بلافاصله ارتفاع خود را کاهش می‌دهد به همین دلیل برخی مسافران دچار جراحت می‌شوند البته خلبان این پرواز، هواپیما را به‌سلامت در فرودگاه بیروت به زمین نشاند.

سازمان هواپیمایی ایران تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین‌الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی می‌داند و مراتب اعتراض جدی خود را رسماً به شورای سازمان جهانی هواپیمایی ارائه می‌کند و خواستار رسیدگی فوری به موضوع شد.

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد حادثه  هواپیمایی ماهان و اقدام خطرناک دو جنگنده آمریکایی، اظهار کرد: برای پروازها پروتکل‌هایی بین‌المللی وجود دارد که باید رعایت شود و چنین اتفاقاتی قابل‌رسیدگی و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدام آمریکایی‌ها محکوم است، افزود: ایران و کشورهای دیگر ازجمله آمریکا در سازمان‌هایی مانند ایکات عضویت هستند و این سازمان‌ها قطعاً این اتفاق را محکوم خواهند کرد.

یارمحمدی ادامه داد: مجلس بر اساس وظایفش این موضوع را پیگیری خواهد کرد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید این موضوع را بررسی و نتیجه را به صحن برای بررسی ارائه دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم گفت: این اقدامات بازی با جان انسان‌هاست و خطرآفرین است. پروتکل‌ها هواپیمایی برای آن وجود دارد است و کلی آیین‌نامه و قوانین بین‌المللی نوشته‌شده که وزارت امور خارجه این موضوع را پیگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا باید جدی‌تر گرفته شود، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس در اولین جلسه خود قطعاً این موضوع را بررسی خواهد کرد و از مسئولان مرتبط مانند سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها می‌خواهد که توضیحات خود را ارائه دهند تا ابعاد ماجرا روشن‌تر شود.

یارمحمدی با اشاره به اینکه آمریکا برای اقدامات خود پاسخگو نیست، بیان کرد: این اتفاقات قابل پیش‌بینی بود و هست و موضوع باید جدی گرفته شود؛ هم دولت و هم مجلس (کمیسیون‌های تخصصی) به این موضوع ورود خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: در مورد این مسئله و اقدام آمریکایی‌ها، باید روشنگی کنیم تا کشورهای مختلف دنیا مظلومیت ما و گستاخی آمریکا ببینند.

وی با طرح این سؤال که حضور آمریکا در منطقه ما (هزاران کیلومتر دورتر از کشورش) چیست؟ گفت: آیا این کشور مسئولیتی دارد و مأموریتش باید روشن شود. کشورهای منطقه باید در مقابل آمریکا بایستند و هوشیار باشند و اقدام ما باید حساب‌شده باشد.

یارمحمدی تأکید کرد: و این موضوع را در دست ادعا را کنند آمریکا می‌خواهد منطقه با این اقدامات (حادثه هواپیمای ماهان) به آشوب بکشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان