آخرین اخبار

6. مرداد 1399 - 6:36   |   کد مطلب: 38628
یک کلاهبردار از استانی خارج از همدان، با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بهانه مشکل گشایی و اعمال متقلبانه و ایجاد امیدواری ساختگی، بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریالی بر قربانیان خود در تویسرکان تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سالیان دور رمال ها و دعانویسان با تلفیق خرافه و دین و با استفاده از عدم آگاهی لازم برخی از مردم، زمینه کلاهبرداری ار آنان را فراهم می کردند، اما امروز با گسترش تکنولوژی های متعدد، سودجویان در فضای مجازی به بهانه های مختلف از جمله بخت گشایی و مشکل گشایی، سایت ها و کانال های بسیاری راه اندازی و برای قربانی کردن طعمه خود در در این فضا دام ها پهن می کنند.
این کلاهبرداران گاهی با راه اندازی صفحات اینستاگرامی و یا کانال های تلگرامی و در مجموع بهره گیری از شبکه های اجتماعی در بستری از فضای مجازی با وارد کردن خرافه در دین، وعده های فریب دهنده و امیدوار کننده حتی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به قربانیان خود می دهند!
دستگیری این کلاهبرداران هرچند به دلیل استفاده از شناسه های ناشناخته و جعلی به ظاهر دشوار است، اما این روزها شاهد هستیم که با ورود به موقع دستگاه قضایی و کمک پلیس فتا این مجرمان شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
و اما می رسیم به ماجرای کلاهبرداری 2 میلیارد و 400 میلیون ریالی به بهانه مشکل گشایی در تویسرکان.
در این باره امید کاویار، رییس دادگاه کیفری دو شهرستان تویسرکان در گفت و گویی با خبرنگار رودآور اظهار کرد: به تازگی پرونده ای با موضوع کلاهبرداری از طریق فضای مجازی با داشتن چهار نفر شاکی در شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان تشکیل شد که فرد مجرم از استانی دیگر با راه اندازی سایت و کانال های متعدد در شبکه های اجتماعی برای قربانیان خود به بهانه مشکل گشایی دام پهن می کرد.
وی گفت: یکی از بزه دیدگان بانویی است که طی مراحل مختلف مبلغ یک میلیارد و 900 میلون ریال  برای رفع مشکلات شخصی به حساب کلاهبردار واریز کرده بود!
رییس دادگاه کیفری دو شهرستان تویسرکان افزود: در واقع شگرد این کلاهبردار به گونه ای بود که از طریق حیله، تقلب و دادن وعده های دروغ و امیدوار کردن قربانیان به امور واهی برای آن ها دام پهن می کرد و از این طریق، وجوهی توسط قربانیان به حساب کلاهبردار واریز می شد، که نه تنها گره ای از کار مراجعین باز نکرد بلکه مشکلات بسیاری نیز برای بزه دیدگان ایجاد شد.
کاویار تأکید کرد: هر چند در این گونه جرایم فرد کلاهبردار شماره حساب خود را به قربانیان ارائه نمی دهد و با شماره واسطه وجه را از بزه دیدگان دریافت می کرد، ولی دستگاه قضایی با همکار پلیس فتا فرد مجرم را در این پرونده شناسایی کرد که وفق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری نسبت به جرم ارتکابی، اتخاذ تصمیم می شود.
وی ادامه داد: حرکت در مسیر سوق دادن جامعه برای فراگیری سواد رسانه وافزایش سطح آگاهی مردم در دنیای امروز یک ضرورت است، چرا که با گسترش و توسعه تکنولوژی می بایست روش مناسب استفاده کردن از آن را فرا گرفت تا کمتر شاهد ارتکاب جرایم مشابه باشیم.
رییس دادگاه کیفری دو شهرستان تویسرکان تأکید کرد: بدین ترتیب با آگاهی بخشی در سطوح مختلف مردم کمتر فریب وعده های افراد سودجو را می خورند و با شیوه های مختلف آنان اغفال نمی شوند.
زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان