آخرین اخبار

12. مرداد 1399 - 15:46   |   کد مطلب: 38659
سالهاست که ایران در صنعت طراحی بسته بندی از ضعف قابل توجهی رنج می‌برد، ضعفی که باعث می‌شود کالای مرغوب ایرانی آنطور که شایسته است دیده نشود.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادرات یکی از مهم‌ترین اهرم‌های درآمدی کشور است که توجه به آن از مهم‌ترین وظایف هر کشوری است. در راستای گسترش صادرات نکات تاثیر گذاری وجود دارند که کمتر توجهی به آن‌ها می‌شود، اما کشور‌ها با رعایت این نکات توانسته اند نتایج موثر و موفقیت قابل توجهی در زمینه تجارت خارجی کسب کنند.

 
یکی از این نکات کوچک، اما تاثیر گذار کیفیت بسته بندی محصولات صادراتی است، یعنی کشور‌ها با بسته بندی جذاب و با کیفیت محصولات صادراتی خود می‌توانند نظر مشتریان را در بازار‌های بین المللی بیشتر جذب کنند.
بیشتر بخوانید:

۱۵ کشور همسایه ایران اما تنها ۳ رایزن بازرگان فعال در دنیا!

برای رعایت بسته بندی محصولات صادراتی نیز باید برخی نکات را مورد توجه قرار داد به عنوان مثال هر بسته بندی برای هر کشوری مناسب نیست یعنی سلیقه کشور‌ها به رنگ و نوشته‌های روی بسته بندی با یکدیگر متفاوت است.
با این تفاسیر قدم اول در راستای رعایت بسته بندی محصولات صادراتی افزایش کیفیت و سرمایه گذاری در این زمینه است سپس باید سلیقه کشور‌های مقصد را در این مهم در نظر گرفت.
در بازار‌های که حجم وسیعی از کالا‌های صادراتی به آن‌ها صادر می‌شود، مسلما رقابت میان تولیدات زیاد است پس در چنین مواقعی، کالایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که از کیفیت بیشتر و ظاهر جذاب‌تر برخوردار باشد.
برای بهره گیری از بسته بندی موفق علاوه بر ظاهر زیبا باید به عوامل دیگری همچون مقاومت بسته و اندازه‌ی آن توجه کرد که همگی مکمل یک دیگرند و با رعایت این مورد، استقبال مشتری و فروش محصول افزایش خواهد یافت.

 
محمد حشمتی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بسته بندی خود برای کالای تولیدی یک اصل بسیار مهم در صنایع مختلف است که در بازار‌های داخلی و بازار‌های جهانی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: این موضوع چند سالی است که جزو دغدغه‌های فعالان این عرصه و کارشناسان اقتصادی قرار گرفته و چندین مرتبه در حضور مسئولان اقتصادی مطرح شده، اما همچنان هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
این کارشناس اقتصادی با ذکر این مطلب که تجارت خارجی ایران با مشکلات مهم تری مواجه است بیان کرد: بسیاری از صنایع کشور توانایی تامین بازار‌های داخلی را ندارند پس دولت در ابتدا باید به دنبال راهکار‌هایی باشد تا تولیدات داخلی را افزایش دهد.
حشمتی ادامه داد: متاسفانه در هیچ یک از بخش‌های تجاری کشور نگاه صادرات محور وجود ندارد و این مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل کشور است که تنها راه حل آن توجه و سرمایه گذاری بیشتر دولت در این زمینه است.
وی تصریح کرد: به هر حال دولت پیش از هر اقدامی باید زمینه صادرات محصولات تولیدی را هموار و گسترده سازد و در ادامه به فکر این گونه موارد تاثیر گذار باشد، همان گونه که تمام کشور‌های توسعه یافته این راه را طی کرده اند.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان