آخرین اخبار

17. مرداد 1399 - 14:00   |   کد مطلب: 38687
خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه شرایط کرونایی تدبیر لازم دارد نه تعطیلی، گفت: مراسم مذهبی از جمله غدیر و محرم باید با شکوه تر و پرجلوه تر از همیشه و البته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روزهای کرونایی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز جمعه هفدهم مردادماه تویسرکان با اشاره به اینکه عید غدیر عید الله الأکبر است و آن را و عید ولایت می نامند، گفت: بیان فضایل حیرت انگیز این روز بزرگف نشانه اهمیت بالای جایگاه ولایت دارد.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "و الله و الله هیچ روزی با حرمت تر از عید غدیر نیست"، اظهار کرد: همه انبیاء الهی این غدیر را عید گرفته اند.

*از روزه و اطعام نیازمندان در روز عید غدیر غافل نشویم 

خطیب نماز جمعه تویسرکان به اجر و پاداش روزه گرفتن در روز عید سعید غدیر خم اشاره کرد و افزود: روزه این روز با روزه روزهای عمر دنیا  برابری می کند است و گفته  معادل صد حج و صد عمره است و نیز نماز عید غدیر که ظهر غدیر اقامه می شود معادل 100 هزار حج و 100 هزار عمره بوده و زمینه ساز استجابت دعاها است.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: از اطعام به ویژه اطعام نیازمندان در روز عید غدیر نباید غافل ماند چرا که در روایات نقل شده پذیرایی از یک نفر در این روز معادل پذیرایی از یک میلیون پیامبر، شهید و صدیق است.
وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار، عنوان کرد: باید از فرصت رسانه استفاده بهینه کرد و لازم است همه مسئولان جنین ظرفیت هایی را مغتنم بشمارند.

*شرایط کرونایی تدبیر لازم دارد نه تعطیلی
وی همچنین با تأکید شرایط کرونایی تدبیر لازم دارد نه تعطیلی، عنوان کرد: مراسم مذهبی از جمله غدیر و محرم باید با شکوه تر و پرجلوه تر از همیشه و البته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روزهای کرونایی برگزار شود.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: منویات رهبر انقلاب در عید قربان جامع، بلیغ، فصیح، علمی و راهگشا به همراه تحلیل دقیق مسائل کشور و جهان بود که مانند همیشه سخنان ایشان در دنیا بی نظیر است.

* اینستکس یک بازی چرند از طرف اتحادیه اروپا
حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه مطابق با منویات رهبری حرکت در مسیر حق توأم با زحمت است، تصریح کرد: بی تردید برون رفت از تحریم تدبیر می خواست و می خواهد و نرمش در برابر امریکای جنایتکار و برنامه هایی همچون اینستکس یک بازی چرندی از طرف اتحادیه اروپا بود.
وی همچنین اظهار کرد: همت در عمل از سوی مسئولان به منظور رفع مشکلات و مهار قیمت ها یک ضرورت است تا بتوانند حافظ ارزش پول ملی باشند.
زنگنه 

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان