آخرین اخبار

19. مرداد 1399 - 1:06   |   کد مطلب: 38694
منابع لبنانی از درگیری نیروهای امنیتی و معترضان لبنانی، در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات خبر دادند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان و خشم عمومی مردم این کشور از عدم مدیریت صحیح در جابجایی به موقع مواد محترقه، هزاران لبنانی را به میدان شهداء در پایتخت این کشور کشاند. 

هرچند که کابینه جدید در لبنان تنها حدود ۵ ماهی است که قدرت را در لبنان در دست گرفته، اما معترضان لبنانی «حسن دیاب» نخست وزیر این کشور را در سیبل اعتراضات خود قرار دادند و شعارهایی را علیه کابینه جدید این کشور و همچنین میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، سر دادند.

همچنین منابع لبنانی از به خشونت کشیده‌شدن اعتراضات خبر داده و اعلام کردند که نیروهای امنیتی در محل اعتراضات حاضر شده‌اند. تیراندازی‌های معدودی نیز در پی اعتراضات شنیده شده که همچنان منبع آن نامشخص است. البته ارتش لبنان از کشته شدن یک نیروی امنیتی در پی اعتراضات اخیر خبر داده است.

هلال احمر لبنان از جراحت ۱۱۰ معترض خبر داده که ۳۳ نفر از آن‌ها به بیمارستان منتقل شدند.

معترضان علیه حکومت لبنان به داخل ساختمان وزارت خارجه لبنان نیز وارد شده و شعار استعفای فوری میشل عون و حسن دیاب را سر دادند. 

در پی این اعتراضات همچنین شمار اندکی از معترضان علیه توده های مقاومت در لبنان شعار دادند. همچنین تصویر میشل عون به آتش کشیده شد و ماکت نبیه بری، رئیس مجلس لبنان طی اقدامی نمادین به دار آویخته شد.

رئیس ارتش لبنان ضمن محکوم کردن خشونت در بین معترضان، تاکید کرده که ناراحتی شدید مردم از فاجعه بیروت قابل درک است، اما تظاهرات نباید به خشونت کشیده شود.

به نظر می‌رسد که برخی از توده های وابسته به عربستان و همچنین گماشته‌های اسرائیل در لبنان، بهانه جدیدی را برای حمله بی‌دلیل به حزب‌الله پیدا کرده‌اند. سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله از پیش‌داوری ها حول انفجار در بندر بیروت انتقاد و تاکید کرده هیچ یک از انبارهای بندر بیروت متعلق به حزب‌الله نیست. 

انتای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان