آخرین اخبار

8. شهريور 1399 - 0:20   |   کد مطلب: 38775
این روزها خطر شیوع کرونا در ترافیک سنگین مسافرت ها بیش از پیش اوج گرفته است، برخی بی توجه به توصیه های کارشناسان با عادی انگاری این بیماری منحوس، گویا عزم خود را با عزم سفر برای ضربه فنی شدن کادر درمانی پیوند زده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سوم شهریور ماه در خبرها منتشر شد که ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری گفته که  به مردم توصیه می‌کنم روزهای عاشورا و تاسوعا از سفر کردن پرهیز کنند.

وی افزود: هرگونه عادی پنداری و عادی سازی که از داخل خانه شروع می‌شود، احتمال انتقال کرونا را بالا می‌برد، هرگونه مسافرت ضرور و غیر ضرور عامل انتقال بیماری است و فراموش نکنیم عامل انتقال ویروس از ووهان به ایران سفر بود، و عامل انتقال ویروس از شهرها به روستاها سفر بود.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: مسافرت‌های غیرضروری شهریور ماه باید به تعویق بیفتد، توصیه می‌کنیم جوانان و خانواده‌ها از مسافرت پرهیز کنند و طبق سنتی که مردم عاشورا و تاسوعا به شهرهای زادگاه سفر می‌کردند درخواست می‌کنیم سفر را به هر دلیلی به حداقل برسانیم و از مسافرت پرهیز کنند."

همچنین چهارم شهریور ماه جاری سعید نمکی وزیر بهداشت در خصوص زحمات کادر درمان و مسافرت هایی که زمینه ساز شیوع بیشتر کرونا شده است مطالبی عنوان کرد.خالی از لطف نیست ریز به ریز این مطالب عنوان شود.

"نمکی با اشاره به تلاش فراوان همکاران کادر درمانی در مهار کرونا و درمان بیماران، گفت: تعداد قابل توجهی از همکارانم بیمار و بستری شده و تعداد قابل توجهی نیز از دور خدمت خارج شدند.

وی متذکر شد: بنده خواهش می‌کنم تا مردم عزیز کشورمان عادی انگاری نکنند. با تمام شدن دوره کنکور بار سفر نبندند؛ چراکه بیشترین عارضه را در مازنداران به خاطر مسافرت‌ها به این استان داریم. برخی می‌گویند سفر در اشاعه ویروس نقشی ندارد که باید گفت اگر نقشی ندارد، چگونه ویروس در دور‌ترین نقاط کشور رفته است."

* شیوع کرونا در ترافیک سنگین مسافرت ها

حال این روزها شهرستان و شهرها که نه حتی مسیر روستایی هم از بار ترافیک مسافرت ها در امان نمانده است، نکته قابل تأمل این که با تأکید کارشناسان عفونی، شیوع کرونا در ترافیک سنگین مسافرت ها رقم می خورد، با این حال زمانی که از مسافران می پرسیم چرا به شهر ما آمده اید جوابی ندارند و نهایت می گویند "ما که بیمار نیستیم و از خودمان مطمئن هستیم!" و این گونه نشان می دهند که شناخت دقیقی از کرونا، که ویروسی مرموز است ندارند.

* همدانی ها از ترکش مسافران کرونا در امان نماندند

استان همدان نیز از ترکش بمباران کرونا در مسافرت ها بی نصیب نمانده و هرگاه که تعطیلاتی در تقویم مشاهده می شود برخی به یک بار به یاد سفر افتاده و عزم مسافرت می کنند.اوج گیری مسافرت ها زمینه ساز شدن شیوع بیشتر کرونا و در نهایت ضربه فنی شدن کادر درمان می شود.

در خبر ها آمده که «سرهنگ علی فکری» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به بار ترافیکی در همدان در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا اظهار کرده که "بعد از ظهر دیروز شاهد ترافیک نیمه‌سنگین از سمت تهران به سمت غرب کشور بودیم.

وی عنوان کرد: آنچه در حال حاضر با آن مواجهیم این است که همدان در مسیر عبوری مسافران به سمت کرمانشاه، کردستان و ایلام قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تأکید کرد: مردم در این وضعیت شیوع بیماری، سفر نکنند چراکه ممکن است تبعات آن شیوع این بیماری به اطرافیان و دیگران باشد."

* صدای ترکیدن مسافرت کرونایی هفته های آینده به گوش می رسد

به گزارش رودآور؛ بارها گفتند و گفتیم که سفر زمینه ساز اوج گیری شیوه کرونا می شود، اما نه دولتی ها با تدبیرهای سوخته و نیمه سوخته تدبیری برای جلوگیری از سفرها چاره ای اساسی نیاندیشیدند و برخی از مردم نیز کرونا را نادیده گرفتند!

و این گونه با اوج گیری مسافرت ها اعلام وضعیت قرمز کرونایی در هفته های آینده در استان های مختلف محتمل است.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان