آخرین اخبار

8. شهريور 1399 - 22:59   |   کد مطلب: 38781
رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه آگاهی بخشی شاخصه رسالت پیام رسانان عاشورا بود، گفت: هیئت ها می توانند با تأسی به سیره اهل بیت(ع) از منبر و روضه به عنوان دو بال پرواز برای بصیرت افزایی جامعه بهره ببرند، همان گونه که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) رسالت خطیر پیام رسانی عاشورا را به زیبایی انجام دادند.

«حجت الاسلام ناصر حسنی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با قدردانی از هیئت هایی که به اقامه عزای حسینی توأم با رعایت پروتکل های بهداشتی پرداختند، گفت: با توجه به شیوع کرونا قبل از فرا رسیدن محرم با مسئولان هیئت های برادران و خواهران جلساتی شکل گرفت تا نحوه برگزاری عزاداری ها

توأم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تبیین شود، همچنین با حضور در روستاها ضرورت رعایت این پروتکل های بهداشتی  برای هیئت ها بیان شد.

* توزیع 12 هزار ماسک بین هیئت های تویسرکان

وی از کمک خیران برای تهیه و توزیع 10 هزار ماسک بین هیئت های مذهبی تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار عدد ماسک نیز موجود است و اگر هیئتی برای مراسم روز عاشورا تقاضا کند به آن هیئت تحویل داده می شود.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: هیئت های بیت العباس، بیت الرضا(ع)، ثامن الائمه مهدیه، مکتب الزهراء شهرک قائم و منتظران قائم شهر سرکان را باید جزء هیئت های شاخصی برشمرد که در رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های خود اهتمام ویژه ای داشتند.

* بصیرت افزایی و آگاهی بخشی شاخصه رسالت پیام رسانان عاشورا

حجت الاسلام حسنی در ادامه با بیان اینکه برگزاری مجالس عزاداری و روضه خوانی از همان روزهای نخست پس از واقعه جانسوز کربلا آغاز شد، تصریح کرد: خطبه های بی نظیر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تکمیل کننده قیام عاشورای حسینی بود و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی را می توان شاخصه این خطبه های جامع دانست.

وی عنوان کرد: امام سجاد(ع) از سلاح اشک، که سلاح برنده ای است نیز تا پایان عمر شریف خود برای شناساندن غربت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بهره گرفت، آب می دیدند به گریه می افتادند، کودک می دیدند به گریه می افتادند و به هر طریقی با اشک آن واقعه جانگداز را برای مردم بازخوانی می کردند تا قیام سالار شهیدان زنده بماند.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: بنابراین شاهد هستیم پس از واقعه عاشورا و آن روشنگری ها به واسطه خطبه خوانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) قیام های متعددی از جمله قیام حرّه، توابین، مختار و زید بن علی به خونخواهی شهدای دشت نینوا به پا شد.

* منبر و روضه دو بال پرواز برای بصیرت افزایی جامعه

حجت الاسلام حسنی تأکید کرد: بنابراین هیئت ها نیز امروز می توانند با تأسی به سیره اهل بیت(ع) از منبر و روضه به عنوان دو بال پرواز برای آگاه سازی و بصیرت افزایی جامعه بهره ببرند، همان گونه که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) رسالت خطیر پیام رسانی عاشورا را به زیبایی انجام دادند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان