آخرین اخبار

13. مهر 1399 - 13:30   |   کد مطلب: 38889
مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: ۱۴ هزار دانش‌آموز در این استان از داشتن تبلت یا گوشی هوشمند محروم هستند که تلاش داریم در راستای برگزاری آموزش‌های مجازی، با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی، نیاز آن‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش رودآور؛ محمد پورداود روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش همدان اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز از دهک‌های پایین جامعه هستند که تلاش داریم تا هفته آینده مشکلات آن‌ها را بررسی و برای رفع نیاز آن ها برنامه ریزی کنیم.

وی با تایید خبر جذب ۴۲ معلم از استان لرستان در همدان افزود: این تعداد معلم جذب شده در آموزش و پرورش همدان، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مناطق، نهاوند، ملایر و تویسرکان به کار گرفته شده‌اند.

وی اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای هست که اگر این معلمان از استان بروند، کلاس‌های درس خالی می‌ماند.

پورداود تاکید کرد: در همدان هیچ فردی واجد شرایط نبود تا جذب شود و هیچ دستگاهی در استان در این رابطه تصرفی نداشته و خود مسوولان وزارت تصمیم گرفتند تا مشکل کمبود نیرو به اینگونه حل شود.

وی عنوان کرد: این تعداد نیروی جذب شده، نیروهای حق تدریس کد دار هستند و برای استخدام وارد همدان نشده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: بر اساس ماده ۶۷، افرادی که تا قبل از تاریخ ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۱ در آموزش و پرورش سابقه تدریس دارند می‌توانند به عنوان نیروی کار جذب شوند که حتی یک نفر هم در همدان این شرایط را نداشت و مجبور شدیم از ظرفیت سایر استان‌ها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: برای سال تحصیلی جاری از تعداد یک هزار و ۲۷۳ نیروی پیشکسوت استان، از ظرفیت نیروی آموزشی نزدیک به ۹۰۰ معلم استفاده شده است.

همدان در وضعیت قرمز کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: وضعیت کنونی همدان در شیوع ویروس کرونا قرمز است و باید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با آن مقابله کنیم.

مصطفی آزادبخت افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در کنار تعطیلی یک هفته‌ای مدارس، برخی از فعالیت‌های غیر ضروری استان نیز تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط بازگشایی مدارس مناسب بود، عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش همدان رتبه نخست کشور را دارد و این موضوع در پیشبرد برنامه های آموزشی فرزندان بسیار ارزشمند است.

آزادبخت با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس همدان اظهار داشت: نماز اصل و اساس کار ما است و این واجب الهی باید از کودکی و نوجوانی در مدارس ملکه ذهن دانش آموزان شود.

وی ادامه داد: راهیان نور ریشه ای ترین کاری است که ما  می توانیم برای دانش آموزان در مدارس انجام دهیم و هر کسی حتی یک ساعت در راهیان نور شرکت کند بیمه انقلاب اسلامی می شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: همدان استان ویژه‌ای در کشور است و ما دنبال این هستیم تا جایگاه آن نیز ویژه باشد.

حدود ۲۹۶ هزار دانش آموز در استان همدان تحصیل می کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان