آخرین اخبار

21. مهر 1399 - 12:37   |   کد مطلب: 38925
رئیس کل دادگستری همدان مدیر شایسته سال ۹۸ استان شد
طرح های خلاقانه و مبتکرانه دستگاه قضایی همدان روی ریل کشوری
در ۱۱ ماه گذشته فعالیت ها، برنامه های مدون و رونمایی از طرح های خلاقانه و مبتکرانه دستگاه قضایی همدان همچون راه اندازی سامانه ساآب و ستاد تالیف قلوب که حتی روی ریل کشوری قرار گرفته، سبب شد تا عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان عنوان مدیر شایسته سال ۹۸ را کسب کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی دکتر محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان، عنوان مدیر شایسته سال ۹۸ استان را به خود اختصاص داده است. پیگیر آن شدیم تا بدانیم علت و عوامل انتخاب او به عنوان مدیر برتر استانی بر اساس چه مبنایی بوده است.

محمدرضا عدالتخواه یکسالی می شود که در جایگاه رئیس کل دادگستری استان همدان مورد توجه مردم، رسانه ها و حتی پایتخت نشین ها قرار گرفته است. او در این مدت کوتاه توانسته با برنامه ریزی مدون و زیرساختی تغییر و تحولاتی عمیق در دستگاه قضایی استان ایجاد کند. از جمله برنامه های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان در ۱۱ ماه گذشته می توان به راه اندازی سامانه ساآب که سیستم ارزشیابی آرای بدوی است اشاره کرد.

ساآب طرحی هوشمندانه برای کیفیت بخشی به احکام دادگاه هاست. همچنین در این مدت شاهد راه اندازی ستاد تالیف قلوب و کمیته های معین آن یعنی مصلحین و معتذرین بودیم. این دو طرح خلاقانه دستگاه قضایی همدان پس ارائه و دفاع مناسب از سوی عدالتخواه قرار است به زودی در سراسر کشور نیز اجرایی شود.

ناگفته نماند که دستگاه قضایی استان همدان در این مدت عنوان رتبه برتر کشوری در برقراری صلح و سازش را از آن خود کرده است. در این بازه زمانی در پست های متعدد اداری و قضایی 107 مسئولیت تغییر یافت، به گونه ای که در اساسی ترین تحولات شاهد تغییر هشت رئیس دادگستری از 9 شهرستان استان بودیم.

با پیگیری های مستمر و حضور میدانی بالاترین مقام قضایی استان، پیرو عمل به سیاست های حبس زدایی و با بکارگیری نیروی های جوان به ویژه در راس دادگستری ها و دادسرها در مدت زمان ۱۰ ماه گذشته ۸۸۰ زندانی مشمول عفو شدند.

مختومه شدن ۸۱ درصد پرونده های قضایی معوقه، رفتن به سمت توسعه الکترونیکی دادرسی ها و بیش از ۹ فقره سازش و مصالحه درخصوص پرونده های قتل از دیگر اقدامات این دستگاه در این مدت اندک بوده است.

افزایش تعداد شعب دادگاه های تجدیدنظر از 11 به 17 شعبه، دادگاه حقوقی از 10 به 14 شعبه، دادگاه کیفری یک از یک شعبه به دو شعبه و دادگاه کیفری دو از 9 شعبه به 12 شعبه نیز زمینه ارتقاء، تسریع و بالا بردن کیفیت و کمیت در رسیدگی به پرونده های قضایی را فراهم ساخته است. عدالتخواه با جدیت به دنبال آن است تا با راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی از واحدهای تولیدی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت کند‌.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان