آخرین اخبار

24. مهر 1399 - 21:42   |   کد مطلب: 38945
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در کلام خدا نبی مکرم اسلام(ص) اسوه ای حسنه و الگویی کامل برای بشریت در تمام دوران هاست، گفت: ایشان بشری خاکی بودند که با عبودیت خویش توانست به مرتبه ای برسد که هیچ مخلوقی در عالم خلقت به آن مقام نرسیده است.

به گزارش رودآور؛ عصر امروز آئین سوگواری ایام شهادت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در جمع قضات و کارکنان دادگستری همدان برگزار شد.
آیت الله حبیب الله شعبانی در این مراسم با اشاره به جایگاه یگانه حضرت رسول اکرم (ص) در عالم خلقت به تشریح سنت و سیره آخرین پیام آور الهی پرداخت.
وی در این باره عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در توصیف نبی مکرم اسلام (ص) از واژه پر معنای اسوه استفاده کرده و این بدان‌معناست آن‌حضرت شخصیت والایی دارند که می توانند الگوه و نمونه ای کامل برای بشریت باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: بدین ترتیب خداوند با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) از همان جنس انسان است  به همه می گوید یک بشر خاکی با عبودیت به مرتبه ای توانست برسد که هیچ مخلوقی در عالم خلقت به آن مقام نرسیده است.
حجت الاسلام شعبانی در ادامه با اشاره به تقابل تاریخی روحیه فرعونی با عبادت، تصریح کرد: در وجود هر فردی روحیه فرعونی همچون تکبر وجود دارد که با تربیت و تعبد مهارشدنی است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نگرانی پیامبر اسلام(ص) برای امت اسلامی پرداخت و عنوان کرد: نباید عملکرد و امت و مسئولان به گونه ای باشد که موجب تکدر خاطر اهل بیت عصمت و طهارت شود.
زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان