آخرین اخبار

3. آبان 1399 - 5:47   |   کد مطلب: 38963
رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر ضرورت سلامت کامل در مجموعه های قضائی که خود عهده دار برخورد با مظاهر فساد در جامعه هستند، گفت: قاطعانه با هر گونه فساد در مجموعه های قضائی برخورد می کنیم.

به گزارش رودآور؛ شامگاه روز پنجشنبه گردهمایی رؤسای دادگستری شهرستان ها، بخش ها و دادستان های حوزه قضائی استان همدان در سالن شهید قدوسی ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دادگستری کل استان همدان با حضور رئیس کل و معاونین دادگستری کل استان برگزار شد.در این نشست مسائل و موضوعات مختلف قضائی استان مورد بحث و تبادل قرار گرفت و تصمیمات و تدابیر لازم اندیشیده شد.
«محمدرضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری همدان در این گردهمایی با تقدیر از تلاش و مجاهدت های قضات و کارشناسان حوزه های قضائی در سطح استان، گفت: مجموعه قضائی همدان در راستای اجرای قانون و برقراری عدالت و مبارزه با متعدیان به حقوق عامه اقدامات در خور توجهی انجام داده است.
وی با تأکید بر ضرورت سلامت کامل در مجموعه های قضائی که خود عهده دار برخورد با مظاهر فساد در جامعه هستند، اظهار کرد: نفس اماره انسان را به سمت خطا و گناه دعوت می کند و چنانچه انسان مراقب خود نباشد، سقوطش حتمی است.
*قاطعانه با هر گونه فساد در مجموعه های قضائی برخورد می کنیم
رئیس کل دادگستری استان همدان خودمحوری و بی اعتنایی به مقام شریف انسانیت را از جمله عوامل سقوط و گناه برشمرد و افزود: با هر گونه فساد در مجموعه های قضائی قاطعانه برخورد می کنیم.
عدالتخواه تصریح کرد: بنابراین با هر فرد در هر رتبه ای که باشد و زمینه فساد و توسعه آن در مجموعه را فراهم کند، بدون اغماض برخورد قانونی می شود، در این حوزه به نهادهای نظارتی مجموعه های قضائی تاکید شده که هیچ گونه کوتاهی و مساحمه ای را روا ندارند.

زنگنه Tuyserkan, [21.10.20 22:33]
[Forwarded from زنگنه Tuyserkan]
* ۱۸ محکوم به قصاص از طناب دار نجات یافت
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه مجموعه های قضائی به موضوع مصالحه، عنوان کرد:  تلاش و اهتمام مسئولان قضائی استان سبب شده در حدود 11 ماه اخیر پرونده های ۱۸ فقره قتل عمد غیر فجیع به مصالحه رسیده و با برقراری صلح و سازش محکومان به قصاص از طناب دار نجات یابند.
رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: برقراری صلح و سازش در پرونده های قضائی از اولویت های مجموعه محسوب می شود و آمار مصالحه استان مورد توجه و عنایت مقامات کشور قرار گرفته است.
* سیاست حبس زدایی در دستور کار قضات دادگستری
عدالتخواه به مسئله سیاست حبس زدایی به عنوان یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی پرداخت و ادامه داد: قضات هنگام رسیدگی های قضائی و صدور آراء باید توجه کامل داشته باشند که مجازات زندان تنها برای مواجه با جرائم مهم، اراذل و اوباش و مجرمان حرفه ای متعدی به نظم و امنیت عمومی جامعه اعمال شود و در رابطه با سایر عناوین مجرمانه می بایست با رویکرد اصلاحگرایانه از تاسیسات و نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس استفاده شود.
*طرح مبتکرانه کمیته معتذرین مبتنی بر آموزه های دینی است
وی همچنین با اشاره به راه اندازی و فعالیت کمیته های معتذرین که با محوریت "معذرت خواهی" مشتکی عنه، متهم یا محکوم از بزه دیده در تمامی مراحل تحقیق، رسیدگی و اجرای حکم انجام می شود تاکید کرد.
 رئیس کل دادگستری استان همدان در راستای انجام مطلوب این طرح ابتکاری که مبتنی بر آموزه های اخلاقی و دینی و ضروریات اجتماعی است از مدیران قضائی استان خواست تا در حوزه رفع و رجوع و مختومه کردن پرونده ها از طریق صلح و سازش و رضایتمندی طرفین پرونده مجددانه تلاش کنند.
*به زودی با کار جهادی تمامی پرونده موجود قضایی استان همدان به روز می شود
عدالتخواه در ادامه در رابطه با پرونده های معوقه در مجموعه قضائی استان اعلام کرد: با کار جهادی که انجام شد ۲۲ هزار و ۴۴۱ فقره پرونده معوقه در استان به ۸ هزار و ۶۰۰ پرونده رسیدو با امید به خدا با ادامه این روند مطلوب تمامی پرونده های موجود در مجموعه قضائی استان به روز می شود.
زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان