آخرین اخبار

6. آبان 1399 - 0:04   |   کد مطلب: 38982
ضور فرماندهی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در منطقه خودآفرین آذربایجان ایران و تاکید ایشان بر این نکته که هیچ گونه ناامنی درکنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی نیست نگاه ها را به تحولات منطقه قفقاز سویه ای جدید بخشید.

به گزارش رودآور به نقل از العالم: خبر: حضور فرماندهی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در منطقه خودآفرین آذربایجان ایران و تاکید ایشان بر این نکته که هیچ گونه ناامنی درکنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی نیست نگاه ها را به تحولات منطقه قفقاز سویه ای جدید بخشید.

تحلیل: - ایران اگر چه پیش از این مکرر اعلام کرده است که همواره مخالف پدیده اشغال است و البته راه حل مناقشه 30 ساله قره باغ را نظامی نمی‌داند اما در شرایط جدید و در حالی که درگیری‌های دو طرف درگیر در مناقشه قره باغ امنیت شهروندان ایرانی هم مرز با منطقه درگیری را بعضا با پاره ای مشکلات مواجه کرده است جمهوری اسلامی به شکل رسمی اعلام کرده بر سر مساله امنیت شهروندانش هیچ تعارفی با هیچ کس ندارد.

- در شرایط اخیر، حضور نظامیان عالی‌رتبه ایرانی در منطقه و همچنین تجهیزعده وعده دفاعی در مرزهای درگیری حکایت از آن دارد که نقشه هایی ازجنس تلاش برای تغییر در ژئو پلتیک منطقه هر چند بشکل غیراعلامی و رسمی و در دستور کار برخی از اطراف درگیر در موضوع و حامیان آنها قرارگرفته است. این را می‌توان از کلام سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به منطقه طی روزهای اخیر فهم کرد. سردار پاکپور با صراحت هرگونه تغییر در مرزهای ژئوپولتیک منطقه را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده است.
- اینکه فرماندهان نظامی ایران تاکید می‌کنند حضور نیروهایمان را در منطقه عند اللزوم ارتقا خواهیم داد نیز موید همین نگاه است.
- اینکه کشوری با بهانه های قومیتی در یک مرحله اعلام حضور رسمی در مناقشه قره باغ می‌کند، در مرحله بعد نیروهای مزدور نیابتی تروریست خود را به منطقه اعزام می‌کند و در مراحل واپسین سودای ایجاد تغییرات در ژئوپولتیک منطقه را در سر می‌پروراند از سوی جمهوری اسلامی ایران بههیچ وجه قابل تحمل نیست. بدیهی است هرگونه اندیشه ای در این خصوص هم به پیچیده شدن بحران درمنطقه قفقاز خواهد انجامید وهم هیچ تضمینی بر خروج سالم وبدون هزینه ازان برای صاحبان چنین نگاه هایی متصور نیست

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان